י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דבר מודרני

בשיא האירוע: הרבי ציווה להסיר הנרות והפרחים

הפרחים והפמוטות שאנו רגילים לראות על השולחנות באירועי יוקרה, צורמים לרבי מויז'ניץ | באירוע יוקרתי שהתקיים אמש לאברכים מצטיינים, הורה הרבי להסירם לאלתר והדגיש כי זהו דבר מודרני שאפשר לוותר עליו וכי את הכסף הזה אפשר לתת לעניים ואברכים מעוטי יכולת

בשיא האירוע: הרבי ציווה להסיר הנרות והפרחים
מעמד כבוד התורה בויז'ניץ צילום: באדיבות המצלם

הסוף לפרחים ופמוטות יוקרה באירועים של ויז'ניץ: במסיבת מלווה מלכה מיוחדת שהתקיימה אמש (מוצאי שבת) באחד האולמות בבני ברק למצטייני כולל הוראה של חסידי ויז'ניץ, שקיבלו פרסים לאחר שנבחנו והוכתרו על "יורה יורה", שנערך בראשות האדמו"ר מויז'ניץ, פתח האדמו"ר את דבריו בבקשה למנהלי המוסדות ובתי החינוך של החסידות כנגד הפרחים והפמוטות המוצבים על השולחנות באירועים מיוחדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרבי ביקש בכל לשון של בקשה, "זה כמה פעמים ביקשתי בפרטות לא לתת לעולם המודרני להיכנס בתחומנו, עציצי ענק ונרות ראווה, הינם דברים מודרנים ואינם הכרחים בשום אירוע ציבורי, ובפרט לא של מחננו, כעת יש לי הזדמנות לבאר עניין זה ברבים, ובקשתי שלא באירוע הבא יפסיקו זאת, אלא כבר עכשיו להוריד הכל מהשולחנות".

האדמו"ר המשיך והסביר, "את כספי העציצים והנרות יכולים לתת לעניים שאין להם מה לאכול בבית, או לתת לאברכי הכולל עוד כסף במלגות, זה לא חסר, זה בגדר 'מותרות!'". 

הרבי הסביר עוד, והגדיר זאת כ"מושג מודרני, שחדר לציבור שלנו, ואין לזה שום קשר אלינו, ולא כל דבר מודרני צריכים להכניס אלינו, כבר כמה וכמה אירועים אצלנו שראיתי את זה, וזה הפריע לי. לכן אני מבקש, שלא יראו את זה יותר אצלנו בחסידות". 
פרחים עצוב פרחים דינר חסידות ויזניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד