י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יצליחו לתקן?

עוד הזדמנות: בג"ץ דוחה את פקיעת חוק הגיוס

שופטי בג"ץ מקבלים באופן חלקי את בקשת המדינה לדחות את מועד פקיעת חוק הגיוס, ומעניקים לממשלה הזדמנות נוספת לתקן את חוק הגיוס בטווח של חודש וחצי נוספים

עוד הזדמנות: בג"ץ דוחה את פקיעת חוק הגיוס
בג"צ צילום: פלאש 90

על פי ההחלטה שקיבלו היום (ראשון) שופטי בית המשפט העליון בהרכב של תשעה שופטים, שבראשם עמדה הנשיאה אסתר חיות, הוחלט לדחות את מועד פקיעת החוק לעוד חודש וחצי בתאריך ט' בשבת (15.1.19).

בהחלטה כתבו השופטים: "לאחר שעיינו בבקשה ובתגובות שהוגשו אנו נעתרים לבקשה בחלקה ודוחים את מועד בטלותו של פרק ג'1 לחוק שירות בטחון [נוסח משולב], התשמ"ו-1986 כך שייכנס לתוקף ביום 2019.1.15 תחת המועד שנקבע בפסק-הדין בעתירות שבכותרת".

כאמור, את ההחלטה קיבלו תשעה שופטים שבראשם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, יחד עם השופטים, חנן מלצר, ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, מני מזוז וענת ברון.

בטווח הזמנים שנפתח עכשיו, יאלצו חברי הכנסת החרדים להגיע לסיכומים לנוסח מוסכם על הקואליציה כאשר ב'אגודת ישראל' מובילים את ההתנגדות לחוק הנוכחי ולנוסח הקיים, וכרגע לא ברור האם הקואליציה הצרה של 61 חברי הכנסת תוכל לשנות את החוק ולהעבירו.

כזכור, בקואליציה ביקשו להעביר את החוק יחד עם קולותיהם של חברי האופוזיציה מסיעות יש עתיד וישראל ביתנו כאשר הסיעות החרדיות ימנעו או יתנגדו. שבנוסף טרם ברור באם אגודת ישראל יפרשו מהקואליציה באם החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית.

חוק הגיוס חוק הגיוס המתוקן בג"ץ דחייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד