י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בהודעה לרגל חנוכה

טראמפ: "היהודים מתמודדים עם אלימות, שנאה והסתה בעולם"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה, שיגרו הודעת ברכה לבבית לעם היהודי לרגל חג החנוכה | בהודעה הנשיאותית מטעם הבית הלבן, כותב הנשיא, "למרבה הצער, היהודים כיום ממשיכים להתמודד עם צורות שונות של אלימות שנאה והסתה ברחבי העולם"

טראמפ: "היהודים מתמודדים עם אלימות, שנאה והסתה בעולם"
הנשיא טראמפ צילום: יצחק הררי, פלאש 90

בהודעה מיוחדת שפרסם הנשיא דונלד טראמפ באתר הרשמי של הבית הלבן, בירך הנשיא את העם היהודי לרגל חג החנוכה.

"מלאניה ואני שולחים את ברכותינו החמות לאחינו ואחיותינו היהודים בארצות הברית, בישראל, ואלו שחוגגים בעולם כולו", נכתב בהודעה הנשיאותית.

"במשך שמונה לילות, משפחות יהודיות וחברים יתלכדו יחד מול המנורה. זו מסורת מיוחדת שהתחילה לפני יותר מ -2,000 שנה במהלך כניסה מחדש לבית המקדש בירושלים, כשהיהודים חוזרים חזרה למקום שם נרדפו במשך תקופה בגלל אמונתם".

"למרבה הצער, היהודים כיום ממשיכים להתמודד עם צורות שונות של אלימות שנאה והסתה ברחבי העולם. אנחנו זוכרים את כל אלה מקהילת "עץ החיים" שחייהם נלקחו בטרגדיה בפיטסבורג, פנסילבניה, באוקטובר האחרון. כאומה אחת, אנו מחוייבים לאהבה ותמיכה לקורבנות, למשפחותיהם ולקהילה, ואנו מתפללים למען המשפחות והקורבנות שימצאו שלום ושלווה במהלך חג החנוכה".

"במהלך הימים הקרובים, נראה את הזוהר וההתחממות של כל נר מהמנורה שיעזור למלא בתים ולבבות באהבה ואושר. יחד, אנו פועלים שהאמת והאור תמיד ישברו את החשיכה. אנו שולחים את מיטב האיחולים לחנוכה מבורך ומאושר", סיים טראמפ.

גם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, בירך עם העם היהודי ואת נתניהו. בחשבון הטוויטר שלו הוא צייץ בעברית: "‏חברי היקר ראש הממשלה נתניהו, חג חנוכה שמח לך ולכל עם ישראל. מי יתן ומאורע מיוחד זה יביא יותר את הבהירות והשמחה מאוד.מי יתן וכולם יהיו בריאים ומשגשגים."

ראש עיריית לונדון צייץ בטוויטר ברכת חג חנוכה שמח. "סאדיק קאן המוסלמי כתב: "אני שולח את האיחולים לכל החברים שלנו שכנים וקולגות בלונדון ובכל העולם שחוגגים את חג החנוכה, חנוכה שמח".

דונאלד טראמפ ארה"ב חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד