י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נאום הרדיפה

נתניהו תקף המשטרה: "לא ביבי - לא חוקרים"

נתניהו במתקפה חריפה: "ביום האחרון של המפכ"ל פורסמו המלצות הזויות נגדי ונגד שרה - ממש נס חנוכה" • עוד אמר נתניהו: "למפכ"ל הבא תהיה עבודת שיקום גדולה מאוד" • במהלך הנאום הבהיר ראש הממשלה: "לא נתתי לאלוביץ' כלום ולא קיבלתי ממנו כלום" • הנאום המלא

נתניהו תקף המשטרה: "לא ביבי - לא חוקרים"
נתניהו בנאומו היום צילום: צילום מסך חופשי

בנאום תקיף במיוחד שנשא היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מסיבת חנוכה של פעילי ליכוד, הוא הגיב בחריפות על המלצות המשטרה נגדו בתיק המכונה תיק 4000. המלצות שכזכור פורסמו מוקדם יותר היום.

"עכשיו חנוכה זה אמנם חג של ניסים", פתח נתניהו, "אבל אני חייב לשאול אתכם, איך תזמנו את פרסום ההמלצות ההזויות האלה נגד שרה ונגדי בדיוק ביום האחרון של המפכ"ל? מה אני אגיד לכם, נס חנוכה אמיתי. איזה מתנה נתנו לנו", הוסיף. "מסע הציד נגדנו ממשיך. לא הופתעתי מההמלצות ולא הופתעתי שהן פורסמו דווקא היום. עוד לפני החקירה הראשונה, כבר קבעו והדליפו שאלו יהיו ההמלצות, אז מה חדש?".

נתניהו עקץ בחריפות את מפכ"ל המשטרה היוצאת, רוני אלשיך: "אינני יודע מי יהיה המפכ"ל הבא אבל אני יודע דבר אחד. תהיה לו עבודת שיקום גדולה מאוד. האמון של הציבור במשטרה הוא לא בשיא של כל הזמנים כי כולם, אף אחד לא טיפש פה, אני אומר את מה שכולם רואים. עיתוי כל כך שקוף וקטנוני של המלצות שנקבעו מראש, תהליך נגוע, סיפורי שווא, בכירים שהיטו שופטים. ההמלצה לא מפתיעה והעיתוי לא מפתיע".

כמו כן, התייחס נתניהו ליחסיו עם בעלי בזק, שאול אלוביץ', ואמר: "לא נתתי לאלוביץ' כלום ולא קיבלתי ממנו כלום. אני מקבל את ההחלטות שלי כשרק דבר אחד עומד לנגד עיני- טובת אזרחי ישראל וטובת מדינת ישראל. שנית, התהליכים היו ראויים לחלוטין. אף אחד לא היה בקומבינה כי לא הייתה קומבינה. אז תשאלו, איזה דבר מיוחד קיבל אלוביץ ממני? ואני אגיד לכם, לא רק שהוא לא קיבל דבר, בתקופתי הוא ובזק רק הפסידו".

"אני אומר את המובן מאליו, אינני חושש מכלל הביקורות, אני עוד מדבר במתינות לעומת אזרחי ישראל, אני לא מדבר על השוטרים והשוטרות, משהו פה לא בסדר וכולם מרגישים את זה. ישראל היא מדינת חוק ובמדינת חוק להמלצות המשטרה אין שום תוקף חוקי. אם אתם רוצים המחשה לכך, אומר לכם שאין ספור המלצות של המשטרה נדחו אין ספור פעמים על ידי הגורמים המוסמכים".

נתניהו התייחס גם לחשדות דומים שיוחסו ליריבו הפוליטי הבולט ביותר, יאיר לפיד: "לא חקרו את עד המפתח יאיר לפיד שנפגש בסתר עשרות פעמים עם נוני מוזס ושכולם פעלו להעביר חוק שהיה סוגר את ישראל היום, חוק שלולא התנגדות שלי היה עובר בכנסת".

עוד הוסיף נתניהו: "אני לא חושב שזה בריא בדמוקטיה שמשטרה תחקור יחסי עיתונאים פוליטקאים, אבל אם חוקרים שיחקרו את כולם. זמן לומר את האמת שאזרחי ישראל יודעים אותה: הוציאו עשרות מיליונים על חקירות סרק אבל סיקור אוהד לעשרות ח"כים תמורת חקיקה בכנסת לא חקרו. לא ביבי - לא חוקרים", הוסיף.

על אתר 'וואלה' שעמד במרכז התיק, התבטא נתניהו: "וואלה הוא אתר שמאלני שנתן ונותן לי סיקור שלילי כבר שנים ובעיקר נתן סיקור שלילי ערב הבחירות".

בנימין נתניהו שאול אלוביץ בזק תיק 4000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד