י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תגובות חסרות תקדים לנאום נתניהו

"מופע פרוע - כתב הגנה של ראש ארגון פשע"

לאחר נאום לוחמני במיוחד מצדו של נתניהו, חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה משיבים אש • לפיד: "נתניהו לחוץ ומבוהל" • לבני: "כתב ההגנה של ראש ארגון הפשע הבא"

"מופע פרוע - כתב הגנה של ראש ארגון פשע"
יאיר לפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר נאום לוחמני במיוחד מצדו של נתניהו, חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה משיבים אש. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר מיד לאחר הנאום: "ראינו הערב ראש ממשלה לחוץ ומבוהל שעננת שחיתות כבדה מרחפת מעל ראשו. ראש ממשלה ששקוע עד צוואר במאבק משפטי בעבירות של שוחד ומרמה. אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים גורליים במדינת ישראל".

לפיד הוסיף: "ראש ממשלה בישראל אינו יכול לתקוף את רשויות החוק בצורה כזו רק בגלל שהוא מבועת מההאשמות נגדו. זוהי סכנה לדמוקרטיה, סכנה לשלטון החוק, ופגיעה אנושה בחיים המשותפים שלנו. אם מישהו עדיין שאל את עצמו אם הוא יכול להמשיך בתפקידו בנסיבות הנוכחיות אחרי הנאום הזה אין ספק בכך שעליו להעביר את ראשות הממשלה לידי חבר אחר בליכוד עד לבחירות".

ראש האופוזיציה ציפי לבני הפליגה בתיאוריה הרחק: ״מופע השתלחות מזעזע", הגדירה את הנאום והוסיפה: "כשראש ממשלת ישראל משקר שמשטרת ישראל תופרת תיקים זה יהיה גם כתב ההגנה של ראש ארגון הפשע הבא״.

לדבריה: ״ישראל היא לא מדינה מושחתת אבל נתניהו משחית את ישראל. מבקש למוטט סדרי עולם ולהסיט אזרחים טובים נגד טובי אנשינו. אמת היא שקר ושקר הוא אמת. הכאוס טוב לנתניהו אבל ישראל חשובה ממנו. על החשוד בקבלת שוחד להיאבק על חפותו בלי למשכן מדינה שלמה עבורה״.

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ אמרה: "המופע הפרוע של נתניהו נגד המשטרה אינו שונה מכל דבר בלע שמשמיעים נחקרים במצבו שהמשטרה מוצאת נגדם תשתית ראייתית לעבירות חמורות ביותר. אלא שבמקרה הזה החשוד מחסל בחוסר אחריות את מוסדות שלטון החוק כשעל הכוונת עכשיו, אחרי המשטרה, הפרקליטות ואחר כך בתי המשפט".

יחימוביץ' הוסיפה: "מגוחכים התדרוכים של לשכת נתניהו כי הטעות של המפכ"ל הייתה פרסום הממצאים ביום האחרון לכהונתו, שכן ברור לכולם שההשתלחות הייתה זהה בכל עיתוי אחר". 

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג בתגובה לנאום נתניהו: ״הערב אומרים את האמת. בראשות הממשלה עומד עבריין שאימץ התנהגות עבריינית ושפה של עולם תחתון. ניצחון האור על החושך יהיה כשביבי ילך הביתה, למדינת ישראל יש עבודת שיקום גדולה״.

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ רויטל סויד: "נאום נתניהו הוא חלון הצצה לרמת הלחץ והמתח הרב האוחזים בו. הרעיון הפרנואידי שיש תיאוריית קונספירציה, שכלל גורמי אכיפת החוק, שמונו על דעתו, קשרו קשר במחשכים כדי להפילו - הזויה. ראש הממשלה במופע הפקרות שוב מעדיף את הישרדותו האישית על פני טובת המדינה. ההיסטוריה תשפוט את נתניהו כמי שהעמיד את שלטון החוק בסכנה".

בנימין נתניהו שלי יחימוביץ שרה נתניהו יאיר לפיד ציפי לבני תמר זנדברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד