י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המאבק מחריף

'אגודה' ל'דגל': "איננו כפופים תחת מרותכם"

לאחר שיו"ר דגל התורה בבית שמש שמוליק גרינברג, זימן את חברי אגודת ישראל לישיבת סיעה משותפת, כדי למנוע מהם להיכנס לקואליציה, חברי הסיעה החסידית שיגרו לו הלילה מכתב חריף במיוחד: "זו עזות מצח שלא נשמע כדוגמתה"

'אגודה' ל'דגל': "איננו כפופים תחת מרותכם"
גולדברג, מונטג, גירנברג וארנרייך צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

הקרב בין 'אגודה' ל'דגל' בבית שמש נמשך במלוא עוזו. במהלך הלילה שיגרו חברי 'אגודת ישראל' מכתב ליו"ר סיעת 'דגל התורה' שמוליק גרינברג במענה להזמנה לישיבת סיעה משותפת שביקשה למנוע את כניסתם לקואליציה וטענו כי אין לו סמכות חוקית לכנס ישיבת סיעה שכזו.

"הזמנתך איננה ברת תוקף מכל דין, על כן איננו מתכוונים להשתתף בישיבה לא חוקית זו, אם בכל זאת הנך מעוניין לקיים מפגש חברים של נציגי יהדות התורה, נשמח לקבל פניה מסודרת על כך, ונקבע אותה במועד מתאים ובזמן הנוח לחברים, וזאת כאשר להרב אברהם נחמן פרנקל תהיה זכות הצבעה בישיבה זו, והרב אבוטבול לא ישתתף בישיבה זו כפי שסוכם בהגשת הרשימות", נכתב במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

באגודת ישראל מביעים זעם על המכתב ששיגר גרינברג וכתבו עוד כי, "אנו כבאי כח רשימת יהדות התורה המאוחדת רואים בחומרה את השימוש בבלנק הנושא את שם הרשימה והולכת הציבור שולל, והכל בכדי ליצור מהומה ופוטש תקשורתי על נציגים הנשמעים לדעת רבותיהם".

במכתב המתפרסם כאן ב'בחדרי חרדים', הנציגים מרמזים על פילוג בכוח החרדי בעיר ופיצול סיעת 'יהדות התורה', וכותבים: "מובהר בזאת כי יהדות התורה איננה סיעה אלא רשימת מועמדים, רשימת "יהדות התורה המאוחדת אגודת ישראל - דגל התורה" הינה רשימת מועמדים משותפת למועצת העיר, המאגדת שלושה סיעות במועצה היוצאת, שהם: אגודת ישראל, כלל חסידי וקהילות ירושלים ודגל התורה, כך שבכל מקרה אין שום משמעות להזמנתכם ואיננו כפופים תחת מרותכם כפי שאתם מנסים להציג בעורמה".

לסיום, תקפו חברי 'אגודת ישראל' את חברי 'דגל התורה' המוחים נגד כניסתם לקואליציה של בלוך בלעדיהם, והבהירו: "אנו מכריזים בגאון כי אנו כפופים לשרי התורה והחסידות חברי מועצג"ת של אגודת ישראל ואדמו"רים, אשר לאורם אנו הולכים, איננו מתכוונים לדון עמכם על נושאים שביקשתם להעלות בחוצפה על סדר היום, זו עזות מצח שלא נשמע כדוגמתה לבקש מנציגים חרדים להמרות פי רבותיהם. נהרא נהרא ופשטיה, הנשמע כדבר הזה?", תהו.

על המכתב חתומים, ישעיהו ארנרייך, שמעון גולדברג, ישעי' ויסמן וכן אברהם נחמן פרנקל, שלא נכנס לעת עתה למועצת העיר, מאחר וההסכם מול אבוטבול שיתפטר לטובתו, לא מומש.

ברקע המכתב חשפנו הבוקר (שני) כי ראש העיר לשעבר משה אבוטבול, כבר שיגר אתמול מכתב התפטרות ממועצת העיר למנכ"ל עיריית בית שמש מתי חותה, כדי שזה ייכנס לתוקפו בתוך 48 בעת ישיבת המועצה הראשונה ביום שלישי, אולם בעקבות הוראתו הדרמטית של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הוא שיגר מכתב נוסף למנכ"ל, בו הודיע לו כי הוא חוזר בו מההתפטרות.

אגודת ישראל בית שמש דגל התורה שמואל גרינברג ישעיהו ארנרייך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד