י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דממת אלחוט ברחובות

מדוע השמאל לא יוצא להפגין נגד נתניהו

24 שעות חלפו מאז פורסמו המלצות המשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, חשדות לכאורה חמורים ברף גבוה ביותר, שוחד, מרמה והפרת אמונים ולא ראינו את הרחובות מלאים באנשי שמאל להוטים, מפריחים סיסמאות, כמו: ביבי הביתה, ביבי תתפטר. למה בעצם זה לא קורה?

מדוע השמאל לא יוצא להפגין נגד נתניהו
שלט מחאה בהפגנה נגד נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אתמול לאחר פרסום המלצות המשטרה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא הגיב להן בביטול, ובנאום שנשא אמש מול תומכים שהגיעו להדלקת נר ראשון של חנוכה בכפר המכבייה, אמר, "ההמלצות לא מחייבות כלום, וראינו כבר מה המלצות המשטרה שוות".

חשבתי לתומי שהשמאל יצא בהמוניו לרחובות בדרישה להתפטרותו של נתניהו, אבל חוץ מציוצים זועמים בטוויטר, דממה מוחלטת ברחבי מדינת ישראל.

וכל זה למה? כי השמאל מיצה את ההפגנות, הוא עייף. בניגוד לימין שיצא בהמוניו בתקופת כהונתו של רבין, לפני אוסלו ורבבות מפגינים גדשו את הרחובות, בשאגות: "אל תתנו להם רובים". אלפים צעדו ומחו נגד מדיניותו של רבין, ולאחר חתימת ההסכם הם המשיכו וצעקו, "למה נתתם להם רובים". הארץ רעדה וגעשה, הימין הוכיח את קיומו ואת נחישותו במפגן כוח.

ציפיתי לפחות לחצי מהעוצמה של ההפגנות בשנות ה-90, אבל כלום, שקט, דממה, כאילו אנחנו בשוויץ. וכל זה למה, כי השמאל בזבז את כל אשראי ההפגנות המיותרות שלו מול בית היועמ"ש מנדלבליט וב'הבימה' בתל אביב, השמאל התיש את עצמו עם מחאות שווא, וכשזה כבר הגיע לנושא רציני וגורלי יותר, ברכיהם של מצביעי השמאל כשלו והחשק והאנרגיות פרחו.

מידי שבוע במשך שנתיים הסתובבו דיירי רוטשילד בשדרה עם כפכפים, כשביד אחת סמארטפון וביד השניה מילקשייק, דיקלמו ססמאות בלי הבנה מינימלית מה הם ממלמלים, הייתי בעשרות מחאות כאלה, כתבתי "מחאות" ולא "הפגנות", כי ברוטשילד היתה רק מחאה, לא הפגנה, השמאל לא יודע להפגין על הדברים שבאמת חשובים לו, כי השמאל עסוק בלבזבז אנרגיות מיותרות.

במשך כמעט שנתיים היו מחאות בתל אביב, אבל כמות האנשים הלכה ודעכה משבוע לשבוע, בשלב מסוים מארגני המחאה התפצלו בגלל חילוקי דעות, חבורה אחת הפגינה בפתח תקווה, וחבורה שניה מול תיאטרון 'הבימה' בתל אביב.

וכך נגדעה המחאה שהתחילה בקול רעש גדול, אמנם היו ניסיונות פרובוקטיביים של אנשי שמאל לעורר מהומות, כשמספר אנשים חיכו לפרקליט המדינה מנדלבליט מחוץ לבית הכנסת במוצאי שבת, כמה מהם הפתיעו אותו בסופרמרקט השכונתי עם שלט ענק נגד ראש הממשלה, גם מתנגדי נתניהו לא אהבו את הרדיפה האישית נגד מנדלבליט, וכך דעכה המחאה עד דממה.

אתמול אחרי פרסום ההמלצות הלכאורה חמורות נגד ראש הממשלה, שקט ודממה, גם אם במוצאי השבת יפגינו בתל אביב נגד נתניהו, זה לא ממש יעזור וישפיע, השמאל מותש עייף חבול ומרוסק, די לעמוד מן הצד ולחכך ידיים בהנאה נוכח המתחולל בתנועה שנקראה פעם 'העבודה' האבודה, וכיום קרויה המחנה המתיימר להיות ציוני, ולהבין איך הם אוכלים שם אחד את השני, כשאתה מבזבז כוחות ואנרגיות מיותרות, בסופו של דבר, כשאתה צריך לאסוף את עצמך כדי לשרוד, אתה לא מצליח.

מספיק לראות את הנושאים בהם מתעסקים חכי"ם מהשמאל, ולהבין למה אין להם סיכוי להרכיב ממשלה, ח"כית אחת נלחמת נגד בנות שירות לאומי בטענה שהן מכניסות יהדות לילדים בגן, שני ח"כים אחרים באותה מפלגה שהולכת ומצטמקת בסקרים, עסוקים בלצייץ בטוויטר האחד נגד השני, יו"ר מפלגה באופוזיציה מדבר נגד יו"ר האופוזיציה והיא לא נשארת חייבת, התקוטטות קבועה בתוך האופוזיציה ברמה של גן ילדים, כך שלא נשאר זמן, יכולת ואנרגיות, להתעסק במה שבאמת חשוב למצביעי השמאל.

נתראה בקלפי.

מפגיני שמאל ראש הממשלה בנימין נתניהו הפגנות המחנה הציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד