י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התקרית בעזה • "המבטא הסגיר הלוחמים"

בגלל שיתוף פעולה עם ישראל: 6 נידונו למוות

ההסתבכות ברצועה: 6 משת"פים יוצאו להורג, אחד נמלט • מה שהסגיר את לוחמי צה"ל: המבטא • וגם: פרטים חדשים על המבצע הדרמטי שהוביל להידרדרות הביטחונית האחרונה

בגלל שיתוף פעולה עם ישראל: 6 נידונו למוות
אילוסטרציה צילום: רויטרס

שלושה שבועות לאחר התקרית בחאן יונס, הרשויות בעזה דנו למוות שישה בני אדם שנקבע כי שיתפו פעולה באופן ישיר עם ישראל.

שבעה נוספים שנקבע כי היו בקשר עם קצינים ישראלים - נידונו לעבודות פרך. אדם נוסף שנעצר, נטען כי ברח מרצועת עזה.

בנוסף, מתפרסמים היום פרטים חדשים על התקרית בה נהרג סגן-אלוף מ', בן 41 וקצין נפצע באורח בינוני, ובמהלכה נהרגו שבעה מחבלים ובהם מפקד הגדוד המזרחי של גדודי אל-קסאם, השיח' נור אדין סלאמה ברכה (37), מפקד אזורי של הזרוע הצבאית של חמאס.

על פי הדיווח של גל ברגר בכאן 11, החשד של אנשי חמאס כלפי הלוחמים המיוחדים של צה"ל, גבר לאחר שהמבטא שלהם לא תאם את האזור שבו היו. רק לאחר שהמפקד המקומי בחמאס, נור ברכה, הגיע למקום ורצה לקחת אותם למחנה צבאי סמוך, החלו חילופי האש בין הצדדים. על פי הדיווח, ברכה הכיר את אחד המקרים הרפואיים שהכוח הישראלי ציין.

דובר חמאס בעזה, חאזם קאסם, אמר לעיתון הבריטי "אינדיפנדט" כי תושבי עזה ששמותיהם הופיעו בתעודות הזהות נעצרו לחקירה ושוחררו לאחר שהתברר כי לא ידעו דבר.

מקור בחמאס מסר לעיתון כי אנשי הכוח הישראלי שהו בעזה בכיסוי של עובדי סיוע רפואיים ובכלי הרכב שבו נסעו היה כיסא גלגלים.

גל ברגר מדווח עוד, כי בחמאס מאשרים כי תמונות אנשי הכוח הישראלי שהיו בהיתקלות עם חמאס בחאן יונס בחודש שעבר נחשפו הודות לתעודות הזהות שהיו בשימושם ונותרו בשטח לאחר חילוץ הכוח.

התעודות היו מזויפות אך הכילו פרטים של אנשים החיים ברצועת עזה לצד תמונותיהם של אנשי הכוח.

לפני כשבוע פורסם בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה, כי כוחות צה"ל נכנסו כמה פעמים לרצועת עזה במהלך השנה החולפת, על מנת להתקין ציוד ריגול.

בכניסתם האחרונה, נכנסו באמצעות תעודות זהות מזויפות של תושבים אמיתיים מרצועת עזה, עם מספרי תעודת זהות אמיתיים, אך עם תמונות הלוחמים - דרך מעבר ארז בזמנים שונים, וזאת כדי לא לעורר חשד.

גורם ביטחוני בחמאס שהתראיין לעיתון, אמר כי הכוח המיוחד של צה"ל הבריח את הציוד דרך מעבר כרם שלום באמצעות תושב עזה המשתף פעולה עם ישראל, ובהמשך העבירו אותו לסייען שהכין עבורם שני כלי רכב. הלוחמים הציבו מכשירי ריגול והאזנה בעזה ועשו זאת בהסוואה של חברת תקשורת פלסטינית.

הגורם בחמאס התייחס גם לעובדה כי הצנזורה הצבאית פרסמה הודעה חריגה מיד עם הפרסום תמונות הלוחמים ומשתפי פעולה לכאורה. לדבריו "ההתנגדות המשיכה בחקירתה והגיעה למידע על משתפי פעולה מקומיים שעזרו לכוח הישראלי בתוך רצועת עזה.

כמו גם לכספים שנועדו לכוח הישראלי ולמשתפי הפעולה. עד כה, אנחנו יכולים לומר כי ההתנגדות הצליחה לזהות יותר מ-80% ממהלכי הכוח הישראלי, דבר אשר הוביל לחשיפת עשרות מטרות שלו. הפעולה הבולטת ביותר שהכוח תכנן היא שתילת ציוד שישבש את התקשורת הפנימית של ההתנגדות במהלך כל מערכה".

רצועת עזה חאן יונס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד