ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לראשונה בציבור החרדי: קונצרט מוסיקלי בגובה העיניים

בשבוע הבא יתקיים ביוזמת ובהפקת הקונסרבטוריון החרדי 'רון שולמית' ערב ייחודי, ראשון מסוגו במגזר • בתפריט: קונצרט בכורה המשלב  מוסיקה קלאסית אמנותית, לצד מוסיקה יהודית פופולארית בניחוח ימי החנוכה

לראשונה בציבור החרדי: קונצרט מוסיקלי בגובה  העיניים
קונצרט חרדי צילום: pixsabay

ביום רביעי, כ"ז בכסלו, נר רביעי של חנוכה (5.12.2018) יתקיים במרכז למוזיקה משכנות שאננים קונצרט בכורה ראשון מסוגו המשלב  מוסיקה קלאסית, אמנותית לצד מוסיקה יהודית פופולארית ובניחוח ימי החנוכה. הקונצרט הינו יוקרתי ומיועד לא רק לחובבות הז'אנר – אלא גם לכאלה שמעוניינות לערוך היכרות עם עולם המוזיקה הקלאסית.

תזמורת הנשים החרדית המקצועית 'זמורה' מבית קונסרבטוריון רון שולמית הוקמה בשנת תשס"ג )2003( והפכה בתוך זמן קצר למבוקשת ואהובה על קהל חובבות המוזיקה הקלאסית בייחוד, ובכלל.

בשנים האחרונות הצטרפו לתזמורת נגניות חדשות, בוגרות השלוחה החרדית של קונסרבטוריון רון שולמית, וגם המנצחת החדשה, ברכה בדיל, שהינה בוגרת מחלקת לימודי ההמשך של הקונסרבטוריון. באירוע המיוחד תבוצע בבכורה היצירה הומאז' (מחווה) - קונצ'רטו לפסנתר ולתזמורת מיתרים - יצירה חדשה פרי עטה של ברכה בדיל שנכתבה לכבוד קונצרט זה.

אחד ממאפייניה הייחודיים של התזמורת הוא האקלקטיות של התכניות המוסיקליות שהיא מגישה, בייחוד בתכנית הנוכחית הכוללת יצירות קלאסיות קומוניקטיביות, עיבודים תזמורתיים-אמנותיים למוסיקה יהודית שורשית ופופולרית, יצירות חדשות עכשוויות ועוד.

מטרת התזמורת היא להנגיש את המוסיקה האמנותית בגובה העיניים לקהל חובבות המוסיקה בציבור הנשים החרדי, זו אחת הסיבות שהקונצרט מלווה בדברי הסבר ובהדגמות מוסיקליות קודם ביצוע היצירות. דברי ההנחייה יוגשו על ידי המנצחת והמלחינה, ברכה בדיל,ששימשה כמרצה למקצועות המוסיקה בשלוחה החרדית של מכללת לוינסקי ובקונסרבטוריון רון שולמית.

קיום האירוע במרכז למוזיקה משכנות שאננים היווה אף הוא שיקול, כחלק מאופי הקונצרט שמבקש הקונסרבטוריון החרדי להעניק לו. "החלטנו לקיים את האירוע במקום קטן, רגיש ואינטימי" מסביר מנכ"ל הקונסרבטוריון, בן ציון חסיד "זאת חרף הפיתוי לערוך את קונצרט הבכורה באולם גדול בהרבה. המטרה היא להבטיח אינטראקציה מקסימלית של המאזינות עם המוסיקה, ההנחייה ועם היוצרות והיצירות".

יצוין כי את האירוע יכבדו בנוכחותן נשות ציבור ודמויות מפתח בתעשיית המוסיקה

קונצרט קונצרט חזנות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד