י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השופט שיבח: אומץ לב

החרדי שהציג לבתו הילדה סרטי תועבה ייכלא

בית המשפט דחה את ערעורו של תושב בית שמש שנשפט לשנות מאסר רבות לאחר שהורשע בעבירות חמורות בבתו הקטינה. נהג במשך עשרות פעמים להמיס תרופה מסממת למאכליה ולהציג לה סרטי תועבה

החרדי שהציג לבתו הילדה סרטי תועבה ייכלא
הואשם בתקיפת בתו החורגת באכזריות צילום: הדס פרוש, פלאש 90

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: עשרה חודשים לאחר שהורשע ונשלח לרצות 17 שנות מאסר מאחורי סורג ובריח, בית משפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה היום ערעור הנאשם בשנות ה-50 לחייו תושב בית שמש.

כפי שדווח ב'בחדרי', בחודש שבט תשע"ח, בית משפט המחוזי בירושלים גזר 17 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי לבתו המתלוננת בסך של 120,000 ש"ח, זאת לאחר שהורשע על פי הודאתו, כי לפני עשור, בעת שבתו החורגת הייתה בת 15 ועד לגיל 18, הציג לה סרטי תועבה, התקין מצלמה נסתרת במרחב האישי שלה ועוד. בהמשך, במשך עשרות פעמים, נהג לפורר או להמיס תרופה מסממת במינון גבוה, לתוך האוכל שהכין לבתו, על מנת לאפשר לו לבצע את זממו.

הנאשם הגיש ערעור על חומרת העונש, אשר נדחה כאמור על ידי בית המשפט העליון. בפסק הדין צוין, כי "מעשיו של המערער חמורים במיוחד. לאחר שגרם למתלוננת לחוש כי הוא מעוניין בטובתה וטיפח את דמותו בעיניה כמעין דמות אב, עשק ממנה את ילדותה ואת שנות נעוריה - וגזר עליה חיים בצל ההשפלה והביזוי שהפגין כלפיה".

השופט עוזי פוגלמן שדן בערעור, יחד עם יוסף אלרון ואלכס שטיין, כתב עוד בהכרעתו, שהגיעה לידי 'בחדרי': "העובדה כי המערער לא הפעיל 'אלימות פיזית רגילה' אינה מורידה כהוא זה מחומרת מעשיו - ואף להיפך: מעשיו מפגינים זלזול מוחלט בזכותה של המתלוננת לאוטונומיה על גופה, תוך החדרת תרופות למזון שאכלה והתקנת מצלמות בחדר האמבטיה בלא ידיעתה. אין להקל ראש בהתנהלותו השיטתית והאכזרית של המערער, אשר כל כולה נועדה לקנות בעלות באדם אחר ולהפכו לכלי למימוש מאווייו".

לסיום, כתב השופט כי: "מעשיו של המערער לא היו מתגלים לעולם אלמלא תושייתה של המתלוננת, אשר הצליחה לגייס כוחות ולעמת את המערער עם הדברים שעולל לה - וזאת על רקע חששותיה כי המערער יפגע בנערות ובנשים נוספות".

השופט אף ראה "לשבח את התנהלותה הבוגרת של המתלוננת ואת אומץ ליבה להתמודד מול המערער חרף הנסיבות המשפחתיות המורכבות, על כל המשתמע מכך".

כזכור וכפי שדווח גם אז ב'בחדרי', מדובר באדם בשנות ה-50 לחייו שנולד למשפחה דתית ולדבריו בגיל 12 לערך הותקף על ידי אחד מאנשי הצוות בבית הספר. במהלך שירותו הצבאי חזר בשאלה ובהמשך נישא. לאחר שהתגרש, חזר בתשובה והחל לנהל אורח חיים דתי-חרדי ואף נישא לחרדית. 

בשיחתו עם קצינת המבחן, האשים את בתו החורגת כי התנהלותה הפרובוקטיבית ולבושה הלא צנוע, גרמו לו להרהורים אסורים, איתם לא הצליח להתמודד. אשתו, הספיקה מאז להתגרש ממנו והעידה על על הפגיעה הקשה בבתה, וסיפרה כי במסגרת הליך משפטי אחר שהתנהל נגדו על עבירות חמורות, תכנן יחד איתה "לביים ניסון התאבדות", כדי למנוע את הכנסתו מאחורי סורג ובריח. 

מעשים חמורים בית משפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד