י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מגבה באופן מלא את המשטרה"

היועמ"ש נגד נתניהו: "החקירות מטרידות"

היועץ המשפטי לממשלה התייחס להמלצת המשטרה להעמיד לדין את ראה"מ, והצהיר כי החקירות כנגד נתניהו "מטרידות גם אותי". הוא הוסיף כי הוא מעניק גיבוי מלא לחוקרי המשטרה מול מתקפתו של ראש הממשלה

היועמ"ש נגד נתניהו: "החקירות מטרידות"
היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתייחס היום (שני) לנאומו התקיף של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, ואומר כי הוא נותן את מלוא הגיבוי למשטרת ישראל. לדבריו: "מן הראוי לתת הגנה למשטרה. חוקרי המשטרה הם שומרי סף יסודיים מאוד, בטח בתיקים כאלה. אני מגבה באופן מלא את המשטרה, הן באופן אישי, והן כמוסד היועץ המשפטי לממשלה".

היועמ"ש אמר את הדברים בדיון שקיימה הבוקר הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ שלי יחימוביץ' בנושא מינויים בשירות המדינה, בעקבות דו"ח המבקר אשר הצביע על ליקויים שנמצאו בהליכי המכרזים של נציבות שירות המדינה.

מנדלבליט התייחס לחקירות ראש הממשלה ואמר: "זה שיש חשדות, גם אותי זה מטריד. הרי אני באופן אישי החלטתי על כך שיש חשד לביצוע עבירה והוריתי על פתיחה בחקירה. לפעמים גם יש בקשות שאני לא מאשר כי הן לא הגיוניות. בדברים שיש עניין ציבורי ולא התיישנו, אני מורה לפתוח בחקירה".

היועמ"ש התייחס להמלצות המשטרה להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין בגין החשדות בתיק 4000 ואמר כי; "חומר החקירה של תיק 4000 הגיע לראשונה אליי ביום חמישי וצריך ללמוד אותו ולקבל החלטה. הציפייה שלכם שתוך יום נקבל החלטה? ככה אתם מצפים שתתנהל המערכת? כולם עובדים בשיא הלחץ ובשיא המרץ. אקבל החלטה כמה שיותר מהר. אני לא עובד עם סטופר. לא אחשוב כן בחירות או לא בחירות בנוגע לתיק. יש לי חובה מקצועית ולא פוליטית. שום דבר אחר לא רלוונטי".

גם על השרים חיים כץ ואריה דרעי שהמשטרה המליצה להעמידם לדין בגין חשדות שנבדקו נגדם, אמר היועמ"ש: "לגבי שר, יש פסיקה ברורה של בית המשפט העליון, לאחר שהוגש כתב אישום, השר חייב להתפטר. לגבי ראש ממשלה, זה שאלה משפטית לא פשוטה אם נגיע לכך. עתירות שיתקבלו בעניין בהחלט מבהירות את הדברים. ועתירות שנעשות הן טובות. איני קורא להגיש כאן עתירות בעניין, אבל בוודאי שזה יבהיר את העניין".

היועץ המשפטי לממשלה התייחס גם לסאגת מינויו של ניצב צ'יקו אדרי למפכ"ל, שהתפתחה לאחר הביקורת שהעלו נגדו חברי וועדת גולדברג, ואמר במהלך הדיון כי, "לגבי ועדת גולדברג, טוב שיש את הוועדה וטוב שהיא תישאר. מותר לבקר כל גוף באשר הוא וזה לגיטימי. המעמד של הוועדה היא כמייעצת. מציע להיזהר גם אם לא מרוצים מפסיקה כזאת או אחרת".

"שמעתי את עמדת השר ואני שוקל כעת את הדברים. לשופט גולדברג זכויות רבות מאוד ואני מצר על כל מה שנשמע בימים האחרונים. יש לשמור על כבודה של הוועדה, על כבוד השופט גולדברג שבראשה, ובעיקר בשים לב לפסיקת בג"צ לגבי מעמדה וחשיבותה". הוסיף היועמ"ש, שהעריך כי הסוגיה תוכרע בבית המשפט העליון.

חקירות נתניהו ראש הממשלה אשת ראש הממשלה אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד