י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעין הסערה > אבוטבול במסר מרגיע לחסידים

מועצת העיר בי"ש התכנסה לראשונה: דגל באופוזיציה. ש"ס נעדרה

בעוד מתנהל קרב איתנים מאחורי הקלעים בתוך הסיעות החרדיות, התכנסה הערב מליאת מועצת העיר בית שמש, לאשר את ההסכמים הקואליציוניים והתיקים | ראש העיר בלוך: "יש המסכימים עם דרכי וכאלה המתנגדים לה, מכבדת זאת" | אבוטבול: "אתפטר בקרוב" • צפו

מועצת העיר בי"ש התכנסה לראשונה: דגל באופוזיציה. ש"ס נעדרה
חברי המועצה החרדים בבית שמש צילום: בחדרי חרדים

מועצת העיר בית שמש התכנסה הערב (שני) לישיבת מועצה ראשונה, כשברקע חילוקי דעות רבים בין הסיעות החרדיות, כאשר סיעת 'דגל התורה' נותרה באופוזיציה ומשה אבוטבול טרם התפטר לטובת נציג שלומי אמונים, כפי שסוכם עמו טרום הבחירות.

במהלך הישיבה החגיגית, נשאו דברים ראש העיר הנכנסת עליזה בלוך וראש העיר לשעבר משה אבוטבול, כאשר בלוך קראה לסיעות להתאחד סביבה ולהצטרף לקואליציה רחבה ככל שאפשר.

בדבריה אמרה בלוך, "בית שמש היא עיר שדרים בה יחדיו, חילונים וחרדים, דתיים ומסורתיים. בית שמש היא עיר ששכונותיה החדשות והוותיקות ימשיכו להיות מעוטרות בכלל הציבורים הללו. בית שמש היא עיר שיגיעו אליה הייטק ותעשייה ותעסוקה, שתותאם לכלל אוכלוסיותיה".

בלוך הצהירה עוד כי, "בית שמש היא עיר שתהא בה בריכה עירונית ובית תרבות ויהיו בה גם ישיבות ובתי מדרש ובתי תפילה. בית שמש היא עיר שתנהג על-פי חוקי מדינת ישראל ותיתן את כל הכבוד הראוי לאורח החיים של כל ציבור וציבור ושל העיר כולה".

בהמשך דבריה פנתה בלוך במרומז לסיעות 'דגל התורה' וש"ס, שנותרו נכון לשעה זו מחוץ לקואליציה: "כולנו נצטרך לוותר כדי לחיות יחד, כאשר המגזר החילוני לא מרוצה לחלוטין, המגזר החרדי לא מרוצה לחלוטין, וכשיש גם תלונות מהציונות הדתית, אני מבינה שמשהו טוב קורה. שיש התחלה של הפנמה שכולנו נחיה פה ואף מגזר לא יוכל להגיד כולה שלי".

"אני מודעת שגם בין היושבים כאן יש כאלה המסכימים עם דרכי וכאלה המתנגדים לה. אני מכבדת זאת. ובהזדמנות זו אני אומרת - יהיו טעויות, יהיו אי הסכמות, תהיה קואליציה, ככל הנראה תהיה גם אופוזיציה, אך בקשתי מכולם היא, שמה שיוביל את כולנו יהיה שלטון המבקש צדק ואמת", סיימה.

ראש העיר היוצא משה אבוטבול שהיה בעין הסערה ביממה החולפת, כאשר 'בחדרי חרדים' חשף כי שר התורה הגר"ח קנייבסקי הורה לו, שלא לפרוש לטובת נציג שלומי אמונים ורמז בנאומו כי יתפטר בקרוב.

"אני יודע שכעת אני נמצא בעין הסערה, אבל אני מבטיח לכולם שזה כמה ימים והכל יעבור, הכל יסתדר ובעזרת השם תגלו בקרוב עוד חבר מועצה חדש שמצטרף לקואליציה, הרב נחמן פרנקל", הבהיר אבוטבול.

אבוטבול קרא במהלך נאומו לראש העיר הנכנסת, לדאוג ולצרף את כלל הסיעות לקואליציה, "תעשי מה שאני עשיתי בעבר, תרחיבי את הקואליציה סביבך. את חייבת את כולם, הם יעזרו לך, כולם יהיו הידיים הארוכים שלך".

בנוסף, שעות לכינוס המועצה התחוללה מהומה בתוך סיעת 'יהדות התורה', כאשר חברי סיעת 'דגל התורה' התכנסו לישיבת מועצה והחליטו להצביע נגד הקואליציה בעוד חברי 'אגודת ישראל' החרימו אותה.

המשמעות היא, שחברי 'אגודת ישראל' שהצביעו בעד הקואליציה, לא יוכלו להתמנות לסגן בשכר כפי שקובע החוק ולכן הודיעו כי הם מסירים את מינויי הסגנים מסדר היום.

במהלך הישיבה ביקש חבר מועצת העיר שלמה ברילנט, שלא לעלות את הסעיפים להצבעה, מאחר ולא התמנה מזכיר לישיבה, אך ראש העיר העלתה את הדברים להצבעה בכל מקרה.

בהצבעה על חלוקת התיקים הצביעו חברי הקואליציה בעד, כאשר סיעת 'דגל התורה' הצביעו נגד ובעוד סיעת ש"ס יחד עם משה אבוטבול נעדרו מההצבעה ונציג בני תורה נמנע.

בית שמש משה אבוטבול עליזה בלוך דגל התורה אגודת ישראל ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד