י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גורם בכיר: "אין גיוס בצו 8"

הערב: מנהיג החיזבאללה יגיב על המבצע

גורם בכיר בצה"ל שולל את השמועות ואומר: "אין גיוס חיילים בצו 8" • בתדרוך לעיתונאים אומר הגורם הבכיר כי מדובר במערכה שיכולה להימשך ימים ואף חודשים ארוכים • הערב: מנהיג החיזבאללה יגיב על ה"מבצע" שנפתח

הערב: מנהיג החיזבאללה יגיב על המבצע
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

בניגוד לשמועות: גורם בכיר בצה"ל שולל את השמועות ואומר "אין גיוס חיילים בצו 8". בתדרוך לעיתונאים אומר הגורם הבכיר כי מדובר במערכה שיכולה להימשך ימים ואף חודשים ארוכים.

מנהרה זו שנחשפה, שונה לחלוטין מהמנהרות שצה"ל רגיל לטפל בהם בגבול רצועת עזה בדרום. על פי הגורם הבכיר בצה"ל, מדובר במנהרה בגובה ורחוב שני מטרים, ובעומק של 25 מטרים מתחת לפני הקרקע. המנהרה גם שונה לחלוטין בבנייתה.

המנהרות הבול רצועת עזה, הינן באדמה - לעומת זאת בגבול הצפון מדובר בחציבה בסלע, דבר שנמשך מזה כשנתיים. פתח המנהרה בישראל, נחשף בעומק של כ-40 מטרים, כאשר על פי הערכה היא באורך של מאות מטרים בעומק לבנון.

העובדה שפיר המנהרה נחשף בעומק ישראל, באיזור מטולה, אומר שלכאורה אנשי חיזבאללה היו בתוך שטח ישראל. הגורם הבכיר סירב להשיב לשאלה זו, ואמר כי צה"ל היו במעקב אחר הפעילות. "בשום שלב לא נשקפה סכנה לתושבי מדינת ישראל, לא היו יכולים לבצע פיגוע".

נשיא לבנון, מישל עוון אומר כי הוא עוקב אחר ההתפתחויות בגבול ארצו, לאחר פתיחת המבצע הישראלי נגד המנהרות. בחשבון הטוויטר שלו כתב כי בעקבות פתיחת המבצע הישראלי, נערכו שיחות עם ראש הממשלה הלבנוני, יו"ר הפרלמנט ומפקד הצבא.

ובתוך כך: מנהיג החיזבאללה, חסאן נסראללה, יעלה לשידור וייתן הצהרה בשעה 19:00 כתגובה על ה"מבצע" שנפתח. במקביל, גם הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הערב בשעה 19:15.

בארגון החיזבאללה אמרו מוקדם יותר: "אנו בכוננות עליונה ועוקבים אחרי תנועות ישראל. אנו יכולים להדוף על מתקפה ישראלית, אבל ישראל לא תעז לתקוף".

נסראללה חיזבאללה צו 8 מבצע מגן צפוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד