י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מאבקי שליטה נוסח ליטא"

העיתון החדש שהופיע וגורר סערה בחב"ד

עד לפני מספר ימים נהנה השבועון הוותיק 'כפר חב"ד' מבלעדיות במיינסטרים החב"די, האם כל זה עומד להסתיים? שבועון חב"די חדש, שהחל להופיע בשבוע האחרון בבתי הכנסת, מסעיר את השטח ומאיים לפלג את בית הדין של החסידות הגדולה בעולם | 'בחדרי' עם הפרטים המלאים

העיתון החדש שהופיע וגורר סערה בחב"ד
כפר חב"ד - כי קרוב צילום: David Cohen/Flash90 ובאדיבות המצלם

קרב העיתונים החב"דים: לאחר עשרות שנים בהן היה השבועון 'כפר חב"ד' - העיתון הרשמי והיחיד של המיינסטרים החב"די, נראה שלא עוד. בשבוע שעבר יצא לאור שבועון חדש בשם 'כי קרוב', בעריכת העיתונאי החב"די בנימין ליפקין. העיתון הופץ בבתי הכנסת בשבת האחרונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי השבועון החדש מקבל גושפנקא ועידוד מצד שלושה מחברי בית הדין של חב"ד, הרב משה הבלין, הרב יוסף הכט והרב יוחנן גור אריה, שאף פרסמו טורים בעיתון הבכורה. מנגד, שאר חברי בית הדין הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי והרב אברהם מיכאל הלפרין - נשארו לעת עתה נאמנים לעיתון הוותיק.

יצוין, כי בעבר כאשר נפתחו עיתונים חדשים - פנו אנשי הביטאון 'כפר חב"ד' לבית הדין הגדול של רבני חב"ד והוציאו צו מניעה שימנע את הוצאתם, אך נראה הפעם שנוכח השתתפותם האקטיבית והגלויה של שלושת הרבנים בכתיבת העיתון, ככל הנראה לאנשי השבועון כבר אין סעד וייאלצו להבליג ולהשלים עם המציאות החדשה.

עסקנים חב"דים איתם שוחח 'בחדרי חרדים', טוענים כי מדובר ב"מאבקי שליטה פנים-חב"דיים נוסח המאבקים המתרחשים בחצרות הליטאיות, נוסח ליטא. בעוד שעיתון כפר חב"ד מזוהה עם הממסד הרשמי של חב"ד בראשו עומד הרב יוסף יצחק אהרונוב, העיתון החדש מזוהה וממומן באמצעות אחד מארגוניו של הרב משה שילת, הפועל רבות בתחום הקירוב והפצת המעיינות של חב"ד".

גורם במערכת העיתון החדש מבקש להבהיר ל'בחדרי חרדים', לטענתו, "העיתון 'כי קרוב' - זהו גליון תורני שמיועד לקהל הרחב ובו מאמרים תורניים והלכתיים לצד תוכן חסידי שמחולק בבתי כנסת בשבת קודש, זוהי מטרתו, מנגד, עיתון 'כפר חב"ד' זהו עיתון חדשותי שנמכר בחנויות ומיועד לחסידי חב"ד בלבד".

ממערכת 'כפר חב"ד' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בימי החנוכה תפקידנו להרבות באור ולא בהיפך. שבועון 'כפר חב"ד' שהוקם לפני כארבעים שנה, זכה שהרבי מליובאוויטש ליווה, עודד והדריך אותו לאורך השנים. הרבי אף העניק לו, בצעד נדיר, מכתב לא שגרתי, בו מעיד עליו שעניינו הוא להפיץ את המעיינות חוצה ומבקש מכל אחד ואחד לסייע 'לעשות ככל שביכולתו' להפצת העיתון".

עוד נמסר כי "העיתון ב"ה זוכה לממש את הייעוד, עם חבילה גדושה בתוכן חסידי איכותי ועם רבבות קוראים מידי שבוע, בארץ ובעולם, מקהילת חב"ד ומחוצה לה. הזינוק המדהים שרשם מעגל המנויים בשנים האחרונות מוכיח שהעבודה השבועית של הצוות המסור מולידה פירות ופירי-פירות. נמשיך בעזרת השם לעשות את עבודתנו נאמנה לשביעות רצונם של קוראינו".

"שבועון 'כפר חב"ד' משלב בתוכו שורת תכנים - מהיסטוריה חסידית ועד אקטואליה חב"דית ועליו מעגל קוראיו נמנים גם רבים שאינם מחב"ד", נכתב לסיום.

שבועון כי קרוב שבועון כפר חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד