י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תחת איפול כבד

ראש הממשלה עלה לצפון עם שגרירים. צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו, עלה הבוקר תחת איפול לאזור הגבול הצפוני, יחד עם שגרירים זרים, כדי להסביר להם את מעשיו של ארגון חיזבאללה ועל הפעולות שנוקטת ישראל כדי לבלום אותם. הוא קרא להם ללחוץ על מדינותיהם לגנות בכל תוקף את חיזבאללה ולהטיל עליו סנקציות | צפו בדבריו 

ראש הממשלה עלה לצפון עם שגרירים. צפו
נתניהו מגיע לסייר בגבול ישראל לבנון צילום: Amit Shabi/Yedioth Ahronoth/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (חמישי) עם שגרירים זרים בגזרת הצפון, סמוך לכוחות צה"ל הפועלים לחשיפת ונטרול המנהרות.

ראש הממשלה נתניהו עדכן את השגרירים בפרטי מבצע 'מגן צפוני' ובכוונות חיזבאללה לשימוש במנהרות נגד ישראל. רה"מ הדגיש כי מנהרות חיזבאללה הן ביטוי אחד מהתוקפנות האיראנית באזור.

וידאו: רועי אברהם, לע"מ | סאונד: בן פרץ, לע"מ

שר הביטחון והחוץ נתניהו, ביקש מהשגרירים לגנות את הפרת הריבונות הישראלית ולהצטרף לדרישה להטלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה.

השגרירים קיבלו סקירה מפי אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק וראש אג"ת אמיר אבולעפיה וסיירו באזור המנהרה שנחשפה.

נתניהו מציג בפני השגרירים את מבצע 'מגן צפוני'

ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ בנימין נתניהו אמר בסיור: "אנחנו שוללים מהאויבים שלנו את נשק המנהרות בשיטתיות ובנחישות, אנחנו עושים זאת גם לחמאס, גם לחיזבאללה, ואנחנו נפעל ככל שדרוש. מי שיתקוף אותנו - דמו בראשו. חיזבאללה יודע את זה וגם חמאס יודע את זה".

"אמרתי לשגרירים שהם צריכים לגנות את התוקפנות הזו של איראן, של חיזבאללה ושל חמאס, באופן חד משמעי, וכמובן גם להעצים את הסנקציות נגד הגורמים הללו".

הוא הבהיר ואמר כי "הפעולה הזו היא בתחילתה, אבל בסופה נשק המנהרות, שחיזבאללה השקיע בו כל כך הרבה - כבר לא יהיה קיים ולא יהיה אפקטיבי".

לסיום אמר ראש הממשלה, "הציפייה של ישראל זה גינוי חד-משמעי של חיזבאללה, הטלת סנקציות נוספות על חיזבאללה, גינוי ודרישה מממשלת לבנון להפסיק את מתן האשראי שהיא נותנת לשימוש בשטחה להתקפות האלה על ישראל. כל זה יעלה בכינוס הקרוב של מועצת הביטחון לדרישתה של ישראל. זה צעד מדיני ודיפלומטי חשוב, שמשלים את המאמץ המבצעי ההנדסי שלנו לשלול מחיזבאללה ומאיראן את נשק המנהרות".

בנימין נתניהו מבצע מגן צפוני חיזבאללה מנהרות חיזבאללה שגרירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד