י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מלחמות החרדים נמשכות

שלומי אמונים ל'דגל': ביתר תלויה בבית שמש

בסיעה החסידית מגיבים על דין התורה שהוגש מוקדם יותר היום כנגד ראש העיר מטעמה בביתר עילית, ומבהירים כי לא ייסוגו מעמדתם בעיר עד שייענו הליטאים לדרישתם בבית שמש

במוקד הסערה. דודי זלץ
במוקד הסערה. דודי זלץ צילום: Aharon Krohn/Flash90

הקרב המוניציפלי בין 'שלומי אמונים' ל'דגל התורה' מסרב לרדת מסדר היום: גם לאחר התביעה שהגישה מוקדם יותר היום 'דגל' בפני בית הדין בביתר עילית בטענה להפרת הסכמים מצד ראש העיר מאיר רובינשטיין, מבהירים ב'שלומי אמונים' כי עמדתם לא השתנתה, וכי מדובר במאבק ארצי.

"סיעת 'דגל התורה' באמצעות מנדט גנוב - אבוטבול, כפתה החלטה על נציגי אגודת ישראל בבית שמש להצביע בניגוד לעמדת שרי התורה והחסידות של אגודת ישראל וכעת היא פונה לדין תורה", נכתב בהודעה שפרסמה הערב הסיעה החסידית.

ב'שלומי אמונים' סירבו כאמור להתייחס לטענתה של 'דגל התורה' בביתר עילית לפי מדובר במאבק מקומי שאיננו קשור לסכסוך הפוליטי הארצי בין המפלגות, כשהם מצהירים כי הדרך היחידה לסיום הסכסוך בביתר עוברת בבית שמש. "תואיל נא דגה"ת להתנער ממעשיה בבית שמש והכל יבוא על מקומו בשלום", נכתב בהודעה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח מוקדם יותר היום כי הקרב בין הסיעות הגיע לבית דין. זאת, לאחר שיו"ר 'דגל' בביתר עילית, דוד זלץ, שיועד לכהן כסגן ראש עיריית ביתר ומינויו התבטל ברגע האחרון השבוע על ידי רובינשטיין בעקבות הקרב בבית שמש, עתר לבית דין צדק ביתר עילית.

בכתב התביעה מסופר קודם כל על השתלשלות האירועים, שהובילו למשבר: "ביום ט"ו בחשוון תשע"ט חתם מאיר רובינשטיין, בתפקידו כיושב ראש אגודת ישראל - ביתר עילית, בכתב ידו על הסכם מחייב מול דגל התורה - ביתר עילית", כאשר 'דגל' מציגים את הסיכומים בהם: סגן בשכר, תיק החינוך, תיק עירובין ומקוואות ועוד".

"בהתאם להסכם", ציינו ב'דגל התורה', "יישמה דגל התורה - המקומית והארצית, את חלקה במלואו בהסכם, הצהירה שוב ושוב על תמיכה בנתבע לראשות העיר באופנים רבים שנפרט בזה, וראיות להם מצורפים כאן למראה עיני בית הדין: במכתב רשמי שפרסמה מועצת גדולי התורה של דגה"ת".

ב'דגל' הזכירו כי, "בכנס אלפים שנערך בעיר בראשותו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, בו הוזמן הנתבע אל הבמה, ויושב ראש דגל התורה הארצית, ח"כ הרב משה גפני, הצהיר בנוכחות מרן שר התורה ובפני האלפים כי גדולי התורה והמפלגה תומכים בנתבע וקוראים להצביע עבורו לראשות העיר".

ב'דגל' הוסיפו וציינו את ניצחונו של ראש העיר והכפלת כוחה של 'דגל התורה' בעיר שלטענתם באו אודות ל"פעילותה של דגל התורה הארצית והמקומית, שכללה כאמור התגייסות נרחבת, למען הנתבע, לא נעשתה אלא על בסיס ההסכם שעליו חתם הנתבע".

"בשלב הבא הודיע הנתבע לתובעת כי בכוונתו לקיים ישיבת מועצה, ובה לקיים באופן את התחייבותו, ולמנות את נציג התובעת לסגן ראש העיר בשכר, תוך הבטחה כי יתר הפרטים הנכללים בהסכם יקויימו במלואם בשלב הבא ובתוך שבועות ספורים", ציינו עוד. כשלראיה הם מביאים בפני בית הדין את הזימון שהופץ לחברי המועצה, בו הצהיר רובינשטיין כי בכוונתו למנות סגנים.

"בפועל", האשימו ב'דגל', "כאשר כונסה הישיבה, חזר בו הנתבע לפתע והעלה בפני חברי המועצה הצעה למנות רק את נציג סיעת ש"ס למ"מ וסגן ראש העיר, תוך התעלמות בוטה מהתובעת ומההסכם בין הצדדים".

התנועה הליטאית תקפה בכתב התביעה לבית הדין שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', את ראש העיר וטוענים כי "מדובר בהפרה גסה של ההסכם אשר נחתם בין הצדדים, כשהנתבע, וגורמים המזוהים עמו, מספקים כתירוץ לאופן התנהלותם זה, טיעון תמוה שלפיו השפלה פוליטית שספגו לדבריהם בערים אחרות מצד גורמים כאלו ואחרים. למותר לציין כי ההסכם שנחתם בין הצדדים, ושאת חלקה בו מילאה כאמור התובעת במלואה, לא כלל התניה כלשהי הקשורה לערים אחרות, או לכל מאבק פוליטי אחר שאיננו קשור לעיר".

"לפני חתימתו ציין הנתבע כי הוא חותם "לכבוד אחדות עירנו המעטירה ולכבודם של בני התורה היק' בעירנו". אין ספק בכך שהתעלמות ממפלגה המייצגת את ציבור הבוחרים השני בגודלו בעיר אינה מסייעת באופן כלשהו לאחדות עירנו המעטירה, ואף מאיימת לנסות ולפגוע בה – תרחיש שממנו מעוניינת התובעת להימנע בכל מחיר, מה שגרם לה להוביל לפני הבחירות את חתימת ההסכם, שאפשרה את התמיכה בנתבע בבחירות", נכתב.

ב'דגל' חתמו את הפנייה לבית הדין, בטענה כי "הפרת ההסכם החתום והזלזול בנציגם של בני התורה בוודאי גם שאינם מכבדים את בני התורה היקרים". ולשם כך פונים לבית הדין בדרישה "להורות לנתבע (מאיר רובינשטיין א.ק.) על פי דין תורה, לקיים לאלתר את ההסכם שעליו חתם בכתב ידו כפי שמצו"ב כאמור, ללא כל שיהוי ועיכוב בתירוצים כאלו ואחרים".

ביתר עילית בית שמש שלומי אמונים דגל התורה מאיר רובינשטיין דודי זלץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד