ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אגדה ישראלית בלתי נשכחת

תורם המזוזה הגדולה בעולם הלך לעולמו

מדינת ישראל נפרדת הלילה מהאיש והאגדה פלאטו שרון, איש עסקים עתיר ממון אך גם עתיר מעש, שמו הוזכר לאורך השנים לטוב ולרע, לצד הסתבכויות עם רשויות שונות בעולם שביקשו את הסגרתו אליהם, הוא גם תרם את המזוזה הגדול בעולם הקבועה בכותל | 'בחדרי חרדים' עם פרופיל על האיש

תורם המזוזה הגדולה בעולם הלך לעולמו
ח"כ לשעבר פלאטו שרון ז"ל צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בבית החולים תל השומר הלך הלילה (שישי) לעולמו חבר הכנסת לשעבר ואיש העסקים שמואל פלאטו שרון שכיהן כחבר בכנסת התשיעית והוא בן 88 בפטירתו. 'בחדרי חרדים' עם פרופיל מיוחד על חייו, אישיותו ופועלו. 

לקראת הבחירות לכנסת התשיעית, הקים מפלגה בעזרתה קיווה למנוע את הסגרתו, מאחר שלא ניתן להסגיר אדם שהוא חבר הכנסת. המפלגה הייתה מפלגת יחיד, ושמה היה: "פיתוח ושלום" שססמת הבחירות שלה הייתה: "שמואל שרון - האיש הבודד לכנסת".

שמואל (סמי) פלאטו-שרון נבחר לכהן כחבר כנסת, למרות שהוכרז כמבוקש על ידי רשויות החוק בצרפת.

פלאטו שרון נחשב לדמות צבעונית ומעוררת עניין ציבורי בישראל מאז עלייתו לישראל. באמצעי התקשורת סוקרו בהרחבה עניינים הקשורים בו ובחייו במשך שלושה עשורים ויותר, ובהם בחירתו לכנסת, מעצריו ומאסריו, בריחתו מאיטליה, יוזמות עסקיות שלו בישראל ובעולם. 

בעת ויכוחים במליאת הכנסת, קרא פלאטו שרון לעבר מבקריו: "מה אתה עשית בשביל מדינה?" משפט זה, על שיבושו הלשוני, נחרת בתודעה הציבורית, ומהווה ביטוי שנעשה בו שימוש בהקשרים שונים. פלאטו שרון בעצמו השתמש במשפט זה כמעין מוטיב שליווה את דמותו.

בשנת 2007 כיכב בקמפיין פרסומי של חברת נקניקים, ואת שכרו תרם לצדקה. 

לפני מספר שנים תרם שרון את מזוזה הגדולה ביותר בעולם, שנקבעה ברחבת הכותל המערבי על-ידי רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ ופלאטו שרון. היא הוצבה בצמוד לשער הכניסה העליון. 

המזוזה שנתרמה למתחם הכותל המערבי על-ידי פלאטו שרון, היא אחת מתוך שלוש מזוזות שעוצבו בהשראת ידידו, האמן הספרדי סלבדור דאלי. 

פלאטו שרון ברוך דיין האמת חבר כנסת לשעבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד