י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אנחנו מספר שתיים בסקרים"

אהוד ברק יוזם מהלך פוליטי - לפיד מסרב להצטרף

השמאל מנסה בכל דרך לחזור לשלטון, האם הפעם תאוות המקום הראשון, תיגבר על המטרה? אין לדעת | ראה"מ לשעבר אהוד ברק מקיים סדרת פגישות, כחלק ממהלך שהוא מנסה להוביל, בדמות גוש שמאל גדול | מי שתוקע את המהלך, הוא יאיר לפיד שמפחד להזדהות עם השמאל

אהוד ברק יוזם מהלך פוליטי - לפיד מסרב להצטרף
יאיר לפיד/אהוד ברק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 / פלאש 90

למרות שבכל ראיון הוא בורח באלגנטיות מן השאלה, האם הוא חוזר לחיים הפוליטיים, הרי שהעובדות בשטח מדברות בעד עצמן. בשבועות האחרונים נועד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק עם ראשי המפלגות המזוהים עם הצד השמאלי במפה הפוליטית, כשמטרתו היא ברורה, לאחד אותם לריצה משותפת מול הליכוד בניסיון להחזיר את השלטון לידיהם.

בין האישים איתם ישב אהוד ברק אחד על אחד, הם שר הביטחון לשעבר מ'הליכוד' - בוגי יעלון, יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני, יאיר לפיד וגם עם אבי גבאי. 'ערוץ עשר' שדיווח על הפגישה, בין ברק וגבאי, ציין כי היא נועדה בעיקרה, להבהיר ליו"ר 'המחנה הציוני' כי אין לו כל כוונה לחתור תחתיו.

על פי דיווחו של הכתב הפוליטי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', אלו שנועדו עמו התרשמו כי הוא פועל למען יוזמה של איחוד גוש השמאל, ללא שהוא מציג תוכנית מפורטת כיצד זה ייעשה טכנית. עולם מטרתו ברורה, להיות מי שיעמוד בראש הגוש או לכל הפחות חלק משמעותי בו.

אולם על פי דיווחו של שלזינגר, מי שתוקע את קידום המהלך, הוא יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד, שסיפר על כך לאחרונה בשיחות סגורות והבהיר חד משמעית, כי הוא לא מתכוון ליטול חלק במהלך הזה.

לפיד אף סיפק הסברים, כך אומרים גורמים במפלגת 'יש עתיד' ל'ישראל היום': "אנחנו מספר שתיים בסקרים היום, היחידים שמאיימים על שלטון הליכוד, ואנחנו גם לא נחשבים שמאל מובהק כמו לבני או העבודה. אי אפשר לעשות 'מישמש' לצרכים פוליטיים. אם יש למישהו סיכוי לנצח את נתניהו זה ללפיד. איך לומר בעדינות, לעשות גוש עם המחנה הציוני זה להכניס ראש בריא למיטה חולה".

"אהוד ברק זה לא גנץ. הוא לא בקונצנזוס", מסבירים אנשי 'יש עתיד'. "הוא לא מביא יותר מנדטים מלפיד ואין טעם להצטרף לדבר כזה" עם זאת הם מזכירים, כי זהו עדיין מהלך שלא הבשיל וכי "בינתיים הכל דיבורים".

יצוין, כי אתמול (חמישי) בראיון ליואב קרקובסקי ונעמה סיקורל ברשת ב' נשאל אהוד ברק על אודות הפרסומים בדבר סדרת פגישות שקיים לקראת מיזוג פוליטי אפשרי, "המפגשים בין אנשים שחושבים שהממשלה הזו גרועה ושצריך להחליף אותה נמשכים כבר חודשים ארוכים", הבהיר ברק ואמר, "אין כרגע שום דבר קונקרטי, אבל זה נכון שהבחירות הקרובות הן גורליות. אבי גבאי בהחלט יכול להיות ראש ממשלה, הוא מועמד מצויין".

יאיר לפיד יש עתיד אהוד ברק שמאל איחוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד