י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לא מרוצים מהרב שנבחר

כבר מהשבת הקרובה: פיצול בקהילה החרדית

אחרי שנים רבות של אחדות מופלאה, סביב הגאב"ד הגרא"צ בעק זצ"ל, אוסטרליה החרדית מתפצלת, בעקבות בחירתו של הגר"ש קאהן מירושלים לרב הקהילה | 'בחדרי חרדים' חושף לראשונה את סלע המחלוקת וסיבת הפרישה ופתיחת בית כנסת נפרד, בהוראת גדולי האדמו"רים בארה"ב 

הגאון רבי שלמה הכהן קאהן הרב החדש ברחובות מלבורן
הגאון רבי שלמה הכהן קאהן הרב החדש ברחובות מלבורן צילום: באדיבות המצלם

סערה בקהילה החרדית במלבורן אוסטרליה, בעוד בישראל חורף סוער, הרי שבעונה זו באוסטרליה חום של ממש והקיץ שם בשיאו, אך המחלוקת כנראה שלא פסחה על הקהילה המרוחקת בעולם.

בימים האחרונים, לאחר שנבחר הגאון רבי שלמה הכהן קאהן לרב הקהילה של "עדת ישראל" במלבורן אוסטרליה, במקומו של הגאב"ד הקודם הגאון הצדיק רבי אברהם צבי בעק זצ"ל, פרשו כארבעים משפחות מהקהילה של "עדת" ופתחו בית הכנסת נפרד שייחל את פעילותו כבר מהשבת הקרובה - שבת ראש חודש, חנוכה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאורך מסע הבחירות שנערכו במלבורן ובחירתו של הרב קאהן, היו כמה חסידים מחצרות סאטמר ומונקאטש, שרצו להביא רב אחר, אך בפועל בהצבעה שהתקיימה, רוב מוחץ של הקהילה בחר ברב קאהן. 

לטענת הפורשים, הרב קאהן מירושלים, תלמידו של מרן פוסק הדור הרב וואזנר זצ"ל, ידוע בהלך מחשבתו הליברלית והנוטה יותר לחוגי החסידים המודרניים, זאת לצד העובדה שהרב קאהן אינו משתייך לחצר חסידית כלשהי והוא רואה את עצמו כמורה דרך עצמאי. כמובן שהטענות אינם נכונות שהרי הרב קאהן ידוע כדמות מוערכת המקובל על כל החסידים אך לטענת הפורשים לא בשיטת סאטמר. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר שהתייעצו עם האדמו"רים, הם קיבלו הוראה לפרוש ואכן הם מתפלגים כבר מהשבת הקרובה, מדובר בקבוצה המונה כארבעים משפחות שיתפללו החל מהשבת, לבדם בבית כנסת שנשכר במסעדה כשרה באזור, כך שבימות החול ימשיכו להתפלל בבית הכנסת יחד עם הקהילה הגדולה.

לדברי הפורשים, הקהילה החדשה תתן את כל שירותי הקהילה הנלווים באיכות וכשרות הגבוהים ביותר, בלי שום פשרות ועל פי דעת תורה. 

בקרב בני הקהילה יש תרעומת גדולה על פרישתה של הקבוצה הקטנה, תוך שימוש באותו שם "עדת ישראל".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר המחלוקת החדשה במלבורן אוסטרליה, שעוד עשויה להעסיק אותנו עוד שבועות, חודשים ואולי שנים רבות.

המודעה של הקהילה החדשה במלבורן

 

מלבורן מלבורן אוסטרליה רב חדש פילוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד