י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בנוכחות טראמפ וסגנו

נר חמישי הודלק בברכה בבית הלבן. צפו

זהו חג החנוכה השני מאז היכנסו של טראמפ לבית הלבן וגם השנה הוא לא פסח על מסיבת חנוכה חגיגית לכבוד החג של היהודים | אמש הודלק נר חמישי בנוכחות הנשיא ורעייתו וסגנו ורעייתו | השניים נשאו דברים • צפו בתיעוד

נר חמישי הודלק בברכה בבית הלבן. צפו
טראמפ נואם בהדלקת נרות חנוכה בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

הבית הלבן אירח אתמול (חמישי) שתי מסיבות חנוכה, כשהחגיגה השנתית המסורתית התעכבה ביום אחד בשל הלוויתו של הנשיא המנוח ג'ורג בוש ביום רביעי.

המסיבה הראשונה החלה בסביבות 16:00, בנוכחות נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ ורעייתו מלאניה, סגן הנשיא מייק פנס ורעייתו קארן, אליהם הצטרפו שמונה ניצולי שואה מברוקלין, ניו יורק.

צילום: הבית הלבן

הניצולים ניצלו את ההזדמנות והודו לנשיא, על כך שגירש לפני מספר חודשים קשיש נאצי בחזרה לגרמניה, לאחר שהתגלה כי שיקר במסמכי ההגירה שלו. את "מבצע הגירוש" הוביל המחוקק הוותיק דב הייקינד, שפרש לפני כחודש אחרי 30 שנות פעילות.

טראמפ ציין בנאומו כי ניצולי השואה סבלו מ"רוע שבלתי ניתן לתיאור", כן התייחס הנשיא, גם לירי הרצחני של 11 יהודים בבית כנסת בפיטסבורג לפני כחודש, "חזרנו על החובה שלנו להתעמת עם האנטישמיות בכל מקום", אמר והוסיף, "אנו חייבים להטביע את השנאה המרושעת הזו מהעולם".

הנשיא תיאר את חנוכה כ"סמל נצחי של התמדה יהודית" והבהיר כי "הממשל תמיד יעמוד לצד ישראל".

לאחר הדלקת הנרות, הייקינד הוביל יחד עם הניצולים לשיר את השיר, "על הניסים".

לאחר מכן בשעה 20:00 נערך הטקס המסורתי של הדלקת נר חמישי, כשיהודים רבים משתתפים בהדלקה. ובניגוד לשנה שעברה, אז הוזמנו רק יהודים תומכי טראמפ, הפעם הבית הלבן הזמין את כולם, ללא סינון של השתייכות פוליטית כזו או אחרת.

דונלד טראמפ הדלקת נרות חנוכה ניצולי שואה דוב הייקינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד