י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת העלאת החוק

קמפיין אנרגטי בחצרות החסידים לטובת אסירי 'צווארון לבן' חרדים

שנה לאחר שחרורו של רובשקין בזאת חנוכה, צפוי לעלות בימים הקרובים חוק אשר ייטיב עם אסירים שנשפטו לשנים ארוכות לאחר שהעלימו מסים או שלא דיווחו על הכנסות כנדרש וברחוב החרדי בארה"ב התגייסו במלוא המרץ למען העברתו, בשל סיכוייו לסייע לאסירים החרדים  

קמפיין אנרגטי בחצרות החסידים לטובת אסירי 'צווארון לבן' חרדים
קמפיין למען האסירים החרדים צילום: באדיבות המצלם

קמפיין ענק למען האסירים החרדים: חוק שייטיב עם אסירי 'צווארון לבן', שמגיע אל היישורת הסופית מביא את חצרות החסידים בארה"ב להפוך לשחקנים משמעותיים בקידומו.

עניינו של החוק שצפוי לעלות בבית המחוקקים האמריקני בימים הקרובים, הוא הקלות בעונשם של אסירי 'צווארון לבן' שנשפטו לתקופות מאסר ארוכות, לאחר שהעלימו מסים או לא דיווחו על הכנסות, ומאחר וישנם חרדים רבים בבתי הכלא האמריקנים בגין עבירות מסוג זה, נרתמו עסקנים חרדים רבים למען העברת החוק, מה שיגרום לקיצור עונשם של אותם אסירים.

ראשי החצרות בארה"ב, ביניהם סאטמר, באבוב, סקווירא וסקולען, ועוד ארגונים ועמותות המסייעות לאסירים חרדים, יצאו בקמפיין ענק לטובת אותם אסירים, וראוי לציין שהחוק הוא רק לגבי עבירות צווארון לבן, ולא לעבירות ש'בין אדם לחבירו'.

כלל החצרות פרסמו 'קול קורא' בנושא ו'בחדרי חרדים' מביא כדוגמה את מכתבם של עסקני חסידות סקווירא, שפרסמו קריאה נרגשת מרבני ודייני הקהילות של החסידות למען מצווה גדולה ותמידית - "פדיון שבויים".

"הן ידוע למכביר כי בשנים האחרונות רבים מאחינו בני ישראל נתונים בצרה ובשביה, כלואים ואסורים בבתי הכלא בארה"ב ר"ל לתקופות ארוכות, וכל אשר לב יהודי פועם בקרבו יוכל לשער ולתאר אפס מעט מגודל צערם ומכאובם בהיותם מעונים ומדוכאים בגלות הגוף והנפש ל"ע וכבר קבעו חז"ל, "שבי קשה מכולם דכולהו איתנהו ביה". וכן צער ויסורי המשפחות שלהם אשר זעקתם גדלה עד לשמים. כבר נפסק ברמב"ם ש"אין לך מצוה גדולה ורבה כפדיון שבויים", ועל כל אחד מישראל מוטל החוב והאחריות לעשות כל מה שביכולתו לפדות ולגאול אסירי עני וברזל ולא לעמוד מנגד על דם רעך, אך לפעמים אחר גזר הדין נראה ח"ו שאין הרבה מה לעשות מלבד תפילה לה' וריבוי זכותים", נכתב.

"על כן כמה עלינו להכיר טובה ולהרים על נס את פעולותיו הכבירות של ידידנו העסקן הנלהב מוה"ר משה שלמה מארגערעטן הי"ו מחשובי אנ"ש בוויליאמסבורג, אשר זה שבע שנים שנכנס בעובי הקורה ומשתדל בס"ד בתמיכתו העצומה ועידודו התמידי של כ"ק מרן אדמו"ר עט"ר שליט"א, להעביר חוק חדש "פריזן רעפארם ביל" בבתי המחוקקים בוואשינגטון הבירה, אשר יביא אי"ה הקלות והטבות עצומות ליושבי חושך וצלמוות בבתי הסוהר שנאשמו בעבירות ממון שנקרא 'צווארון לבן' (Crimes Collar White) ואף יחיש בהרבה עת פדיון גאולתם ושחרורם בעז"ה גם למפרע לאלו שכבר נשפטו וכל שכן מכאן והלאה".

"אחר הרבה עיכובים ומכשולים עומד כבר החוק החדש הנ"ל בחסדי שמים בשלב מכריע וסופי לקראת העברתו ואישורו בבתי המחוקקים וקביעתו בספר החוקים של ארה"ב, אך למען השלמת הדבר זקוקים בדחיפות לסכומים עצומים של כמה מאות אלפי דולר. סמוכים ובטוחים אנו שכל אחד מאחב"י החרדים לדבר ה' הע"י מבין מעצמו עד כמה החוק הנ"ל הוא הצלה וישועה גדולה להמוני בני ישראל באופן שאין למעלה ממנה לקרוא לשבויים דרור ולאסירים פקח קוח, וגם קידוש שם שמים ברבים, ובוודאי יאזרו כגיבור חלציהם ויתנדבו ביד רחבה ורוח נדיבה ובמסירות נפש למען הצלחת החוק הנ"ל. ברכתנו הנאמנה בשם ה' מלך ישראל וגואלו, שזכות מצוה רבה ונשגבה זו יגן עליהם ועל ביתם שלא יידעו שום צער ומכאוב ח"ו, ויזכו לבני ברוכי חיי ארוכי ומזוני רוויחי וכל השפעות טובות בגשמיות וברוחניות, ובקרוב ממש נזכה לגאולתם של ישראל בגאולה פרטית וכללית בביאת משיח צדקנו ומלכנו בראשינו בב"א", כך במכתב.

בחצרות החסידים יצאו בקמפיין אנרגטי הכולל שלטים שונים ומכתבים מגדולי האדמו"רים, הרבנים והדיינים, למען מימון הפעלת הלחץ על הגורמים המעורים בחוק אשר ביכולתם לגרום להעברתו של החוק החשוב שיגאל משפחות רבות מייסוריהן, כאשר הילדים גדלים כיתומים חיים, בעוד אבי המשפחה נמצא הרחק מן הבית שנים ארוכות ונעדר מן הקשר המשפחתי, גידול הילדים חינוכם והשאתם.

יצוין, כי אל הקמפיין גויס גם האסיר החרדי לשעבר שלום מרדכי רובשקין בדיוק לפני שנה בזאת חנוכה תשע"ח, לאחר שריצה 8 שנות מאסר מתוך 27 שנים שנגזרו עליו לאחר שהואשם בעבירות מסוג זה.

 

צווארון לבן אסירים חרדים קמפיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד