ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מה על הפרק?

שלושת הח"כים וראשי הישיבות עלו להתייעצות דחופה אצל גדו"י

בצעד יוצא דופן עלו שלושת הח"כים הליטאיים יחד עם שני ראשי הישיבות המובילים את המהלכים הפוליטיים בתנועה לבתיהם של שר התורה וראש הישיבה, כדי לקבל מהם עצה בדבר משבר חוק הגיוס, שהם מנסים לקדם אך נתקלים בחומה בצורה מטעם הסיעה החסידית שמתנגדת לו

שלושת הח"כים וראשי הישיבות עלו להתייעצות דחופה אצל גדו"י
ח"כי דגל בהתייעצות אצל הגר"ח קנייבסקי בעבר צילום: באדיבות המצלם

חברי הכנסת של 'דגל התורה' עלו אמש (מוצ"ש) להתייעצות אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

בהתייעצות שהוגדרה כ'דחופה', השתתפו חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, יחד עם ראש הישיבות הגר"י רוזן והגר"ב סולובייציק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי נושא ההתייעצות היה חוק הגיוס, שעלה שוב על הפרק לאחר שבג"ץ העניק דחייה נוספת בחודש וחצי לחוקק את חוק הגיוס.

ההשתתפות הנדירה של ראשי הישיבות הגר"ב סולובייציק והגר"י רוזן במפגש מסוג זה, מגיע כהמשך לפגישת שני ראשי הישיבות הללו, עם תת אלוף ערן שני, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם בצה"ל.

בתוך כך, ב'דגל התורה' פועלים מאחורי הקלעים, לסיים את עניין חוק הגיוס ולהעביר כל חוק, כדי שהמצב שהיה בשבוע שעבר שבחורי הישיבות הפכו למחויבי גיוס ללא יכולת להגיש דיחוי - לא יחזור על עצמו.

ב'אגודת ישראל' מנגד, מנסים לדחות את ההכרעה על חוק הגיוס לממשלה הבאה שתוקם אחרי הבחירות, מתוך תקווה שמהלך המו"מ הקואליציוני ישיגו חוק טוב יותר, מהלך שהוא הימור מסוכן, שכן ייתכן ותיווצר קונסטלציה - בה החרדים לא יהיו חלק מן הקואליציה, כפי שאירעה בכנסת הקודמת, כשלפיד התנה את כניסתו בהשארתם באופוזיציה.

 

דגל התורה חוק הגיוס הגר''ח קנייבסקי הגרי''ג אדלשטיין הרב יגאל רוזן הרב ברוך סולובייצ'יק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד