י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכת לא מוותרת לנוטשים

תוך חילול שבת: נער ונערה נחטפו לתוך רכב בחסות החשיכה

הכת האכזרית 'לב טהור' ממשיכה לייצר כותרות מסעירות. במהלך ליל שבת חטפו אנשי הכת, שני קטינים שנמלטו מן הכת ושהו למנוחה עם משפחותיהם בהרי הקטסקילס בניו יורק | הדבר בוצע תוך חילול שבת מוחלט, שכן הם נחטפו לתוך רכב | המשטרה מעורבת בחקירת המקרה 

תוך חילול שבת: נער ונערה נחטפו לתוך רכב בחסות החשיכה
מכונית. אילוסטרציה צילום: unsplash

הרשויות במדינת ניו יורק חוקרות בשעות האחרונות, חטיפה של שניים מפליטי כת 'לב טהור' שבוצעה ביום שבת קודש.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, שני קטינים שהצליחו לעזוב את הכת האכזרית ושהו בשבת האחרונה בהרי הקסטקילס, נחטפו על ידי חברי הכת בשבת בבוקר, השניים בן 14 וילדה בת 12. נעלמו בשעות שלפנות בוקר מהמקום בו הם שהו ומשטרה הוזעקה למקום בשבת כדי לאתר אותם.

על פי עדויות, שני הילדים ניראו נכנסים לרכב בשעה 03:30 לפנות בוקר בין שישי לשבת, משפחות הילדים שהו בהרים עם מספר אנשים נוספים שנמלטו מ'לב טהור'. לפני מספר שבועות ילדה שהצליחה לעזוב את הכת נחטפה בניו יורק, אך היא חזרה לאמה כעבור מספר ימים. כעת נראה שחברי הכת חזרו שוב על דפוס החטיפה, אך הפעם תוך חילול שבת.

נזכיר כי שנה וחצי מאז מותו של מנהיג הכת 'לב טהור' ומייסדה - שלמה הלברנץ, החלו לזרום לידי מערכת 'בחדרי חרדים', עדויות מזוויעות ותיאורים מסמרי שיער, מנשים, בחורים ונערות, ילדים וילדות, שהצליחו לברוח מן הכת, מהם עולה תמונה קשה של עינויים קשים ונוראיים.

"הילדים שם עברו עינויים של היטלר, הם כמו זומבים", סיפר ל'בחדרי חרדים' עסקן שפועל לעזור לנפגעי כת "לב טהור". "יש יותר מחמישים ניצולים מהכת, ורק חמישה התלוננו בפני הרשויות בקנדה, ואנחנו מנסים לשכנע עוד ניצולים לספר לרשויות, אנחנו לא מתלוננים במשטרה על המעשים של מנהיגי הכת, כי השוטרים בקנדה לא מאמינים לנו, הם אומרים שהסיפורים שלנו נשמעים להם הזויים, אז אנחנו שולחים את הניצולים לשגרירות קנדה ולשגרירות ישראל, כדי שיספרו מה הולך בתוך הכת, והם עוזרים לאלו שהצליחו לצאת משם, אבל אנחנו מפעילים לחץ גדול על הרשויות בקנדה כדי שיעזרו לנו יותר, אנחנו מנסים להביא כמה שיותר אנשים שיספרו מה הולך בכת, זה לא פשוט, הניצולים מאד סגורים, אנחנו נעזרים בעובדים סוציאליים".

עוד הוא גילה ממה שדלה מהנמלטים, כי "רק למנהיג לב טהור נחמן הלברנץ יש מיזוג אוויר בבית, כל שאר המשפחות, כ-40 במספר, עם כמעט 300 ילדים, מתגוררים בפחונים עם גגות של סוכה, הם חיים כמו מלפני 300 שנה".

מטרתם של העסקנים, היא לסייע נפשית לאלו שהצליחו לצאת משם, ולעזור להם להתחיל חיים חדשים בקהילות חרדיות שפויות ומסודרות.

כוונתם הזדונית להרוג את הילדים

"הרב חולה, הוא מתכנן להתאבד ולהרוג את הילדים, העיקר שלא יגיעו לידי הציונים", כך אמרה אחת מנשות קהילת 'לב טהור' שנטשה את הכת האכזרית, בראיון לעיתון 'משפחה' באנגלית.

עוד דווח לאחרונה ב'בחדרי חרדים', על אודות הגברת שרה טלר, בתו של המנהיג המנוח, שהצליחה לעזוב את המתחם בגואטמלה ולחזור לניו יורק עם כל ששת ילדיה, בעקבות תפנית דרמטית, כאשר בעלה לשעבר שנותר יחד עם שלושה מהילדים בכת, ניסה להבריח אותם למדינה אחרת בעזרת אשה זרה שהתחזתה לאמם הביולוגית.

הם הגיעו לשגרירות ארה"ב במקסיקו לפני מספר שבועות, שם הם ניסו להנפיק דרכונים לילדים, אך נעצרו לאחר שהשגרירות ידעה על כך שהילדים הללו נעלמו, אביהם והאישה הזרה שהביא עמו נעצרו במקום בגין זיוף והתחזות, ובשל כך הילדים נשלחו לאמם המתגוררת כיום בניו יורק וכך זכתה לאחר מאבק ממושך להתאחד עם כל ילדיה, אשר ניצלו מן הזוועות המתרחשות בכת הקיצונית והאכזרית.

טלר סיפרה, כי "מאז מותו של אביה, התקנות והחוקים הפכו לנוקשים יותר, אני לא הסכמתי, ודרשתי שהחוקים יהיו כמו בזמן שאבי היה חי, הם אסרו לאכול מאכלים שונים שאבא שלי כן אכל".

היא סיפרה עוד כי לא הסכימה שהבת שלה בת ה-13 תינשא לבנו בן ה-17 של מאיר רוזנר, אחד המנהיגים הדומיננטיים בכת, אשר רצה לחתן אותם בכוח.

רוזנר לא הסכים לסירוב שלה והפך אותה למנקה של הבתים בה התגוררו המנהיגים. היא הוחרמה ואף אחד לא דיבר איתה, היא הצליחה לברוח מהמקום עם שני ילדים שלה בעזרת אשה גויה שעבדה במקום.

ואז החלה במאמצים גדולים יחד עם עסקנים להוציא את שאר הילדים, והיא הצליחה לאחד את כל ששת ילדיה שמתגוררים איתה בניו יורק.

קהילת לב טהור חטיפה הרי הקטסקילס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד