י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
89 אלף שוטרים ברחובות

הפגנות סוערות בצרפת: מציתים מכוניות וחנויות

עשרות אלפי שוטרים יצאו בשבת לשמור על הסדר הציבורי בצרפת, מפני ההפגנות הסוערות שנמשכות מזה כחודש, נגד מדיניותו הכלכלית של הנשיא מקרון | 974 מפגינים נעצרו

הפגנות סוערות בצרפת: מציתים מכוניות וחנויות
מחאת האפודים הצהובים בצרפת צילום: רויטרס

יותר ממאה אלף אזרחים צרפתיים הפגינו אתמול (שבת) בפריז, כשהם מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הנשיא עמנואל מקרון.

ההפגנות נמשכות מזה ארבעה שבועות תוך אלימות קשה, המשטרה מנסה להרחיק את המפגינים ממוקדי העימות באמצעות גז מדמיע וזרנוקי מים (מכת"זיות) ועל פי הדיווחים מצרפת ההפגנות יסלימו ויתרחבו.

על פי משרד הפנים הצרפתי, 125 אלף בני אדם הפגינו בשבת ברחבי המדינה, בהם עשרת אלפים בפריז. 89 אלף אנשי כוחות הביטחון אבטחו את ההפגנות השונות, 974 נעצרו ו-118 נפצעו.

המחאות גרמו לשיבושי תנועה קשים, כשנהגים נתקעים שעות ארוכות בכבישים.

במהלך אותן מחאות סוערות, חלק מהמפגינים הגיעו כשהם רעולי פנים עם מוטות ברזל וגרזנים, הם יידו אבנים לעבר השוטרים, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי עשרות מכוניות הועלו באש, בהם גם ניידות משטרה. השוטרים הגיבו בירי גז מדמיע והשתמשו בזרנוקי מים.

הרשויות שכבר ראו את הנזקים שהסבו המפגינים במהומות הקודמות נערכו מבעוד מועד וסגרו אתרים מרכזיים, בהם מגדל 'אייפל' הידוע, וכן תחנות רכבת בפריז, בעלי חנויות סגרו את שעריהן ואטמו את החלונות מחשש שהמפגינים יפרצו ויבזזו את תכולתן או יציתו אותם.

מנהיגי המחאה החליטו כי על המפגינים להופיע עם "האפודים הצהובים", כאלה שנהגים נדרשים להחזיק במכוניתם על פי החוק למקרה חירום ובשל כך זוכה המחאה לכינוי "מחאת האפודים הצהובים".

הפגנות אלימות צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד