י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בראיון ארוך על פני 14 עמודים

הקאמבק של שמעלצר אל תוככי המיינסטרים החרדי

בעודו עושה את צעדיו בחזרה לחיק עולם החסידות ולמיינסטרים החרדי, מעניק גדול הזמר החסידי ליפא שמלצר ראיון ארוך ומקיף למגזין 'עמי' בארה"ב, בו הוא מגלה בין הייתר מעט על הקשר ששרר בינו לבין אביו למרות הפער בין העולמות

הקאמבק של שמעלצר אל תוככי המיינסטרים החרדי
ליפא שמלצר בהדלקת נרות חנוכה צילום: מתוך אינסטגרם

ליפא שמלצר, השם שאומר הכל, עושה בחודשים האחרונים קאמבק אל תוככי המיינסטרים החרדי, לאחר שבשנים האחרונות התרחק קימעא אל מחוזות אחרים, בהסרת פאותיו המסולסלות וזקנו וכן באמצעות אופי שיריו שעוררו סערה והוחרמו, לרגל החזרה הוא מקבל במה מכובדת במגזין 'עמי' הנחשב בארה"ב, בדמות ראיון מקיף שמתפרש על פני לא פחות מ-14 עמודים.

אנו ב'בחדרי חרדים' בחרנו לתרגם עבורכם כמה אמירות נבחרות של ליפא בראיון שנכתב בשפה האנגלית. "אבא שלי זכרונו לברכה לא אהב שהלכתי ללמוד בקולג', הוא אמר לי בצורה יפה ומכובדת, למה אני צריך את הקולג', בימיו האחרונים הוא אמר לי, למה אתה צריך ללכת לאוניברסיטת קולומביה, תחזור לגמרא איפה שיש לך עתיד", מספר ליפא למגזין.

"אני ניסיתי להסביר לו שאני לומד שם להיות צייר ולומד אומנות", אבל הוא התעקש ו"ענה לי, ביידיש, "מאכט זיך נישט נעריש" - אל תעשה את עצמך שוטה, תחזור לגמרא".

ליפא אומר כי על אף המרחק העצום ששרר בינו לבין אורח חייו של אביו הרה"ח ר' ראובן שמלצר ז"ל מפארי חסידות סקווירא, "תמיד כיבדתי אותו, וקיימתי מצוות כיבוד אב ואם".

כחיזוק לדבריו מציין שמלצר בראיון, כי הוא מחזיק בסרטון וידאו, המוכיח זאת, "אבא שלי אומר בוידאו שאני כיבדתי אותו מאד, הוא אומר שם שאני קניתי לו הכל, אני שיפצתי לו את המטבח, קניתי לו מיטה מיוחדת".

ליפא מספר כי אבא שלו תמיד אמר שיש לו בנים 'יראים ושלמים'. אבל "אולי הוא לא קיבל ממני מה שהוא רצה", התוודה ליפא.

אבא שלי תמיד אמר לי "אני יודע שאתה מסודר לחיים, אבל אני רוצה שתהיה כשר גם אצל החסידים, אני מתפלל כל יום שזה יקרה", ליפא סיפר כי אביו היה שואל אותו, "למה אין לך זקן ארוך יותר".

"הוא לא אהב שפתחתי בית כנסת לבד, הוא אמר לי שעדיף להיות זנב לאריות, ולא ראש לשועלים, כשהוא מתכוון שאני אלך אחרי הרבי מסקווירא ולא אהיה מנהיג בעצמי", הוא אומר.

"אבא שלי אף פעם לא נתן לי נשיקה, אולי זה כי הוא איבד את אביו בשואה, אבל הוא היה מריח אותי ואומר, ילדי היקר אתה מריח מתורה".

בראיון הוא מפתיע עם סיפור המעיד על גדלותו ופרישותו של אביו ז"ל, "אבא שלי יום אחד מספר לי לפני פסח, שהפלאפון שלו לא עובד, ראיתי שהמכשיר רטוב, שאלתי אותו אם זה נפל למים, הוא אמר לי שהוא רחץ את המכשיר לכבוד פסח כי זה היה ליד חמץ, הוא בכלל לא ידע שהמכשיר לא עמיד למים, הוא היה כולו שקוע רק בד' אמות של הלכה".

על הדרך חזרה לחיק עולם החסידות מספר ליפא כי הוא שמח מאד לחזור ולשיר בפני חסידים חובשי שטריימלים, הוא סגר את בית הכנסת שלו, אבל "קיבלתי בחזרה את הנשמה שלי". ליפא בפסח האחרון הוזמן לשיר בפני מספר חסידי סאטמר בפלורידה, לאחר שהוא שר, הם אמרו לו "אתה רואה ליפא, אוהבים אותך, בא תחזור אלינו" ואכן ליפא עושה זאת צעד אחר צעד, כאשר לאחרונה הוא נצפה מופיע כשהוא לובש חליפה ארוכה וכובע או שטריימל וקפוטה.

לחסידות סקווירא ליפא עדיין לא חזר, "גיסי אמר לי שאולי כדאי שאני אבוא לבקר אצל האדמו"ר, אבל אני חושב שעוד לא הגיע הזמן, לכל דבר יש את הזמן שלו", הוא אומר.

הראיון כאמור ארוך מאוד - 14 עמודים, אך זה המעט שבמעט ממה שליפא מחדש בו.

ליפא שמלצר ראיון מיוחד ראובן שמלצר מגזין עמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד