י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחאה המונית

להרעיש עולם ומלואו: הפלג חוזר להפגין

בעקבות המשך מעצרו של יצחק אריה תלמיד ישיבת בריסק, שנעצר לאחר שהוגדר כמשתמט משירות צבאי - הורו הבוקר רבני הפלג הירושלמי לצאת "למחאה המונית וכפי שהורה רבינו הגדול זצ"ל 'להרעיש עולם ומלואו' "

להרעיש עולם ומלואו: הפלג חוזר להפגין
אילוסטרציה צילום: Gili Yaari/Flash90

בעקבות המשך מעצרו של יצחק אריה תלמיד ישיבת בריסק, שנעצר מאחר שהוגדר כמשתמט משירות צבאי, הורו הבוקר רבני הפלג הירושלמי לצאת "למחאה המונית וכפי שהורה רבינו הגדול זצ"ל 'להרעיש עולם ומלואו' ".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההפגנה צפויה להתקיים היום (שני) בשעה 13:30 בצומת הרחובות ז’בוטינסקי - השומר בבני ברק.

יוזכר כי לפני שבועיים עוכב תלמיד ישיבת בריסק על ידי משטרת ישראל לבדיקה שגרתית והועבר למשטרה הצבאית.

למחרת מעצרו נערכה הפגנה בירושלים למשך כשעתיים וחצי, במהלכה המשטרה ביצעה מעצרים, התיזה מי בואש - אך לא הצליחה לפתוח את הצומת החסומה - עד לפינוי יזום של המפגינים.

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: "המאבק על עתידו של עולם התורה והיהדות כולה יימשך בכל הכוח, עד להסרת האיום המרושע האופף את היכלי הישיבות. חוק הגיוס חייב לחזור למצבו הקדום בו ניתן לכל תלמיד ישיבה פטור 'תורתו אומנותו', ללא התניות של יעדים ומכסות".

בהפגנה לאחר מעצרו עצרו שוטרי משטרת ירושלים 30 חשודים בהפרת הסדר הציבורי וכולם שוחררו תוך מספר שעות. בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות נמנעו בפלג הירושלמי להפגין וליצור לעצמם תדמית שלילית, ואף הצהירו על כך בהודעה רשמית של אחד מרבניהם.

הבחירות לרשויות המקומיות חלפו, בירושלים גם נערכו בחירות חוזרות - ועדיין בפלג הירושלמי שקט מפתיע. בעבר, נערכו הפגנות מידי יום או מספר פעמים בשבוע, על מעצרו של תלמיד ישיבה. האם הדבר קשור לפטירתו של מנהיגם הגר"ש אוירבך זצ"ל? לא ברור.

הפלג הירושלמי הפגנה מחאה גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד