י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דיווח

גפני מעכב כספים לתחבורה? "רדיפת החרדים"

בכירים במשרד התחבורה ובחבר נת"ע מאשימים את יו"ר וועדת הכספים חה"כ משה גפני כי הוא לא משחרר כספים לחברת נתיבי ישראל, זאת בעקבות חילולי השבת בבניית תוואי הרכבת בסמוך לעיר בני ברק • גפני: "אין שום קשר בין העיכוב למשבר הרכבת" • כל הפרטים

גפני מעכב כספים לתחבורה? "רדיפת החרדים"
ח"כ משה גפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בכירים במשרד התחבורה ובחברת נת"ע מאשימים את יו"ר וועדת הכספים חה"כ משה גפני כי הוא לא משחרר כספים לחברת נתיבי ישראל בעקבות חילולי השבת בבניית תוואי הרכבת בסמוך לעיר בני ברק.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', וועדת הכספים מעכבת העברה בסך 1.35 מליארד ש"ח שאמורה לעבור לידי חברות נתיבי ישראל ונתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) עבור תשלומים לעשרות קבלנים שחלקם ממתינים להעברה מספר חודשים.

חלק מההעברות מיועד לתשלום לקבלנים עבור פרויקט בניית הרכבת הקלה בגוש דן, שבמרכזה סוגיית העבודות בשבת - שמסעירות את הרחוב החרדי בבני ברק וכזכור הובילו לכך שהמונים מתושבי העיר יצאו להפגין נגד העבודות.

בוועדה האשימו את חה"כ גפני: "גפני דוחה את הדיון פעם אחר פעם". לדבריהם, רק בשבוע החולף הייתה אמורה וועדת הכספים לדון בהעברה, אולם ברגע האחרון הסעיף ירד מסדר. גם היום הסעיף יעלה לדיון, אך טרם ברור האם תתקיים הצבעה בעניין.

בדיווח בעיתון 'כלכליסט' נטען כי בכירים בחברות נת"ע ונתיבי ישראל מאשימים את יו"ר הוועדה חה"כ משה גפני כי הוא מעכב את הדיונים בעקבות עבודות הרכבת בשבת באזור בני ברק.

מנגד, חה"כ גפני מאשים היום (שני) את התקשורת בהסתה כנגד יושב ראש הוועדה החרדית. לדבריו: "אין שום קשר בין העיכוב למשבר הרכבת בשבת".

בדברים שאמר גפני ל'יתד נאמן' הוא הסביר כי "לפי החוק, יש לקנות חלק מהדברים בארץ ובעקבות כך אני מעכב את העברת הכספים, לוודא שאכן הדברים נעשים כראוי. אחרת, המפעלים הישראלים עלולים להיסגר, על כך ניטש כל המאבק. אני לא מתרגש כלל מניסיון ההסתה ודן לגופו של עניין. מתקיימים דיונים ופשרות ומתקרבים לקראת פתרונות".

גפני הוסיף עוד, "מחוללי ההסתה יודעים שהדברים שלהם אינם נכונים ולמרות זאת לא בוחלים בהסתה. הסיבות לעיכוב העברת הכספים אינן בגדר סוד וכולם רואים זאת בוועדה. מדובר באנשים פרימיטיביים הסבורים שאדם חרדי אינו יכול לדאוג לתעשייה הישראלית. כל מה שהם אומרים וכותבים זה מהרהורי לבם ולא שום דבר שהיה בדיון".

גפני תחבורה חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד