י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר ימי ה'שלושים'

המתמידים חגגו עם הספר החדש של המנהיג המנוח • צפו

ב'קהל עדת ירושלים' - המתמידים, התכנסו ביום חמישי האחרון למסיבת חנוכה ולהשקת הכרך החדש מסדרת הספרים 'בן מלך', מאת רבם האהוב הגר"ל מינצברג זצ"ל, שנפטר לפני מספר שבועות • קובי הר צבי מגיש תיעוד

המתמידים חגגו עם הספר החדש של המנהיג המנוח • צפו
הוצאת הספר בן מלך צילום: קובי הר צבי

ביום חמישי, נר ה' דחנוכה, התקיים ב'קהל עדת ירושלים' ישיבת 'המתמידים' מעמד מרגש - מסיבה לגומרה של תורה, בשילוב מסיבת חנוכה לאברכי ובחורי הקהילה, זאת לרגל הוצאת כרך חדש מסדרת הספרים 'בן מלך', העוסק בענייני 'שומע כעונה', מרבם הנערץ הגאון הצדיק רבי לייב מינצברג זצ"ל, ולרגל הדפסת מהדורה נוספת של ספר נוסף מסדרת 'בן מלך', העוסק בענייני חכמה ומוסר.

את המשא המרכזי השמיע בנו ממשיך דרכו הגאון רבי מרדכי מינצברג. דבריו נשמעו בקשב רב, כשהוא שוזר בדבריו מתורתו של אביו זצ"ל. כמו כן נשא דברים עורך הספר, הגאון רבי מנדל פרוש, שדיבר ברגש רב על חלקו וחבלו להיות דולה ומשקה מתורת רבי לייב זצ"ל. הוא אף תאר את יגיעתו העצומה של הגר"ל בתורה בתמצית הכוחות, עת סיפר עובדות נפלאות מעוצם יגיעתו בתורה. כן השמיעו דברים ראשי הקהילה והנהלת המוסדות.

את דבר המעמד השמיע מנהל מכון 'בן מלך' העסקן, הרב אריה קרישבסקי, שהביא סקירה מקיפה על פעולות המכון והתכניות לעתיד. הוא אף הודה בחום לכל המסייעים והתומכים בארץ ובחו"ל, והביע תקוותו שיוכל להגדיל תורה ולהאדירה בהוצאת שאר הספרים ועריכת אלפי כתבי היד, שהשאיר אחריו ברכה בהאי עלמא.

רבים ציינו את החידוש שבדבר, שבעוד עד עתה יצאו לאור ספרים על 'קודשים', 'שבת' על כל המועדים, ועל חומש בראשית וחלק גדול מחומש שמות, הספר אודות 'שומע כעונה', עוסק בסוגיות ערוכות במרחבי הש"ס. כן מוכן לדפוס ספר על מסכת 'בבא קמא', ומסכתות וסוגיות נוספות.

רבי לייב ידוע היה כמי שסלל דרך עמוקה וייחודית בהבנת התורה, הן בתורה שבכתב והן בתורה שבעל פה, והעמיד לגיונות ודורות של תלמידים הצועדים בדרכו, שהיו כרוכים אחריו בעבותות אהבה באשר הוא בנה את קומתם הרוחנית מהמסד ועד הטפחות. זה המקום לציין כי רבים מהם מפארים את היכלי התורה בארץ הקודש. תלמידיו ידועים ברוחב דעתם ובינתם היתרה, הבאה לידי ביטוי בגישתם המיוחדת הן בהבנת התורה והן בעסקנות וחסד.

צפו בתיעוד מסכם:

 

המתמידים קהל עדת ירושלים בן מלך הרב לייב מינצברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד