י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היום השביעי > האזינו

רעשי החפירה של חיזבאללה בגבול הצפוני

צה"ל חושף את המעבדה שמובילה את המאמץ לסיכול מנהרות הטרור של חיזבאללה ובתוך כך גם הקלטה שתיעדה רעשי חפירת המנהרות שמבצע ארגון חיזבאללה בגבול הצפוני

רעשי החפירה של חיזבאללה בגבול הצפוני
פעולות צה"ל במסגרת מבצע 'מגן צפוני' צילום: דובר צה"ל

היום השביעי למבצע "מגן צפוני": המאמץ לאיתור וסיכול מנהרות הטרור של חיזבאללה, מובל על ידי צוות טכנולוגי מודיעיני מיוחד ומשותף לפיקוד הצפון ואגף המודיעין שהוקם בשנת 2014.

בחודשים האחרונים ולאחר שהתגבשה תמונה איכותית על ידי הצוות, הוקמה מעבדה טכנולוגית לגילוי ואיתור מנהרות. המעבדה הוקמה על ידי החטיבה הטכנולוגית ליבשה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לאור היכולת שהעמידה המעבדה לגילוי מנהרות באוגדת עזה. המעבדה מהווה רכיב נוסף בעבודת הצוות הטכנולוגי-מודיעיני והוקמה כחלק מההיערכות למבצע "מגן צפוני".

"בתפקידי הקודם הייתי סגן מפקד המעבדה לגילוי מנהרות באוגדת עזה", מספר סרן ג', היום מפקד במעבדה הצפונית. "הבאנו את הידע שצברנו שם ועלינו לצפון. המאמץ הטכנולוגי משתלב יחד עם המאמץ המבצעי והמודיעיני באוגדה. ברגע שאנחנו מביאים לשטח מהנדסים, חוקרים ואנשי טכנולוגיה במגוון תחומים - התוצאות לא מאחרות להגיע".

הצוות הטכנולוגי המודיעיני והמעבדה מהווים יחדיו זרוע טכנולוגית לגילוי המנהרות והם משתמשים במחקר טכנולוגי הכולל סריקת תאי שטח ופענוח המידע המתקבל מהם. המעבדה פועלת במקביל גם לשיפור טכנולוגיות קיימות וחותרת לפיתוח טכניקות גילוי חדשות לאיתור ומיפוי, התואמות את האתגר הספציפי של מנהרות טרור בתוואים שונים. אנשי המעבדה עובדים בשיתוף פעולה עם כוחות ההנדסה בשטח ויחידות נוספות החל מאיתור המנהרה, דרך חקירתה ולמידתה ועד לסיכולה.

אז איך אנשי המעבדה יודעים היכן מסתתרת המנהרה? "גילוי מנהרה זה לא אירוע נקודתי אלא מתמשך", מבהיר תחילה רמ"ח תקיפה ואיסוף בחט"ל, אל"ם יניב אביטן, "אנשי המעבדה עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות ההנדסה בשטח החל מאיתור המנהרה, דרך חקירתה ולמידתה ועד לסיכולה. בעזרת שימוש בטכנולוגיות של סריקת תאי שטח, הם מקבלים מידע שבסופו של דבר מחבר בין כל חלקי הפאזל ומגבש את התמונה במלואה".

מבצע מגן צפוני מנהרות טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד