י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סדקים בברית החרדית

זה ההסכם שנחתם בין 'דגל' לש"ס באלעד

ישראל פרוש מסתבך עוד יותר בניסיונות להקים קואליציה, כאשר 'בחדרי' חושף הסכם חתום שחור על גבי לבן, בין 'דגל' לש"ס, לפעול מולו בגוש חוסם: "התנועות מתחייבות כי לא יכנסו לקואליציה עתידית, ולא יכנסו חברים נוספים לקואליציה עתידית בלי הסכמת שתי התנועות" > המסמך

 זה ההסכם שנחתם בין 'דגל' לש"ס באלעד
גפני, פרוש ודרעי צילום: יונתן זינדל, יעקב לדרמן ואהרן קרון, פלאש 90

חשיפה: המערכת הפוליטית והדגלאית בעיר אלעד סוערת בימים האחרונים לאחר שעל השולחן עלתה שאלת הברית בין התנועה הליטאית לש"ס וההשלכות בדבר הליכה לבלוק חוסם מול ראש העיר ישראל פרוש. ואם היו מי ב'דגל התורה' שצידדו בכך שאין לפעול בתיאום ובבלוק משותף עם ש"ס - הרי ש'בחדרי חרדים' חושף לראשונה את ההסכם המלא בין ש"ס ל'דגל התורה' שבו סוגיית הבלוק מופיעה שחור על גבי לבן.

מלבד סעיף הכניסה המשותפת לקואליציה עתידנית, ההסכם שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, מגלה כי 'דגל התורה' ויתרה לש"ס את תפקיד הסגן בשכר ואת ועדת תכנון ובניה.

בהסכם חותמה 'דגל התורה' על סעיף בו נכתב כי "התנועות מתחייבות כי לא יכנסו לקואליציה עתידית, ולא יכנסו חברים נוספים לקואליציה עתידית בלי הסכמת שתי התנועות".

נציין כי למרות שההסכם בן תשעת הסעיפים נחתם קודם פסילת מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר אלעד, התייחסו הצדדים גם למקרה בו המועמד המסוכם "חלילה" יפסיד את הבחירות, במצב כזה - כאמור סיכמו הצדדים על שיתוף פעולה לאחר הבחירות.

על פי ההסכם שנחשף כאן לראשונה, "במקרה חלילה של הפסד בהתמודדות לראשות העיר יקבל הצד שלא התמודד את הבחירה הראשונה (סגן / מ"מ בשכר או תכנון ובנייה מלא), אם יהיו 2 סגנים בשכר אז הצד שלא התמודד יקבל גם סגן בשכר וגם תכנון ובניה מלא".

ההסכם שמתפרסם כאן צפוי לשנות את כללי המשחק בעיר אלעד שכן הבוקר (שני) דווח ב'בחדרי חרדים' כי ב'דגל התורה' צפויים לפתוח במו"מ עם ישראל פרוש למרות הסיכום עם ש"ס וכי בפגישת הרבנים אמש הוחלט שלא ללכת לגוש חוסם משותף עם האחות הספרדית.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי  במפגש שהתקיים אמש יחד עם חברי ועדת רבני אלעד נעדר חה"כ משה גפני מסיבות לא ברורות כאשר חה"כ אורי מקלב ייצג את חברי הכנסת והשתתף יחד עם יו"ר דגל המקומית אבי שטרן לצד רבני ועדת הרבנים שהוקמה לאחרונה.

כאמור, 'בחדרי חרדים' פרסם כי בפגישה שהתקיימה אמש הוחלט שלא ללכת ל'גוש חוסם' עם ש"ס אם כי יערכו תיאומים פוליטיים בין הסיעות על מסמך הדרישות וקווי היסוד, בתמורה לכניסה לקואליציית פרוש.

אלעד גוש קואליציה ישראל פרוש דגל התורה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד