י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשיפת 'בחדרי חרדים'

פתרון הדיור לציבור החרדי בסכנה: הדירות מיועדות גם לחילונים

פתרון הדיור לציבור החרדי בסכנה: בניגוד לפרסומים, נחשף ביממה האחרונה כי פרויקט העיר החרדית שפיר - לא מיועד רק למגזר החרדי | בנוסף, מתברר כי שפיר תהיה חלק מהעיר קריית גת ולא עיר נפרדת, כפי שפורסם לאורך כל הדרך | 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים והתגובות

פתרון הדיור לציבור החרדי בסכנה: הדירות מיועדות גם לחילונים
תכנון העיר החרדית שפיר צילום: יעקב כהן

חשיפה: במענה לפנייתו של חה"כ יעקב אשר, שביקש לקדם ולזרז את פרויקט העיר החרדית שפיר, עולה כי בניגוד לפרסומים, הפרויקט לא מיועד רק למגזר החרדי. בנוסף, שפיר תהיה חלק מהעיר קריית גת ולא עיר נפרדת, כפי שפורסם לאורך הדרך.

במכתב ששיגרה דלית זילבר מנכ"לית מנהל תכנון, שהשיבה לפנייתו של חה"כ יעקב אשר לבקשת שר האוצר משה כחלון, היא מפתיעה את יוזמי פרויקט הדיור החרדי שפיר, תוך שהיא טוענת כי הפרויקט אינו מיועד דווקא לחרדים. לדבריה, הפרויקט ייתן מענה לאוכלוסיות שונות.

במכתב מגלגלים במנהל התכנון את האחריות בעניין לעיריית קריית גת וטוענים כי, "התוכנית תוכננה על ידי רשות מקרקעי ישראל כרובע חדש לעיר קרית גת וכך גם הוצגה למוסד התכנון ועוצבה בהתאם".

המנכ"לית מציינת עוד, "בהיבט המוניציפלי שטח הרובע החדש, עודנו נמצא בתחום שיפוטה המועצה האיזורית שפיר", כאשר לטענתה דרוש פעולה בשטח המוניציפלי בכדי לצרף את הרובע לשטחה של קריית גת, דבר שנמצא בתחום האחריות של משרדים שונים בממשלה.

בנוסף, זילבר כותבת סעיף שמעלה תמיהה בקרב שר הפנים אריה דרעי וסגן שר האוצר יצחק כהן שעסקו רבות במאבק הדיור. לטענתה, הרובע הכולל 10,000 יחידות דיור, איננו מיועד רק לציבור החרדי. על פי דבריה במכתב, "הרובע החדש יכול בהחלט לתת מענה משמעותי לאוכלוסיה החרדית יחד עם מענה לאוכלוסיות מגוונות נוספות".

בסיום, ממליצה המנכ"לית לבוא בדברים עם עיריית קריית גת, "אנו מבינים כי ברקע קיימת מחלוקת לגבי אכלוסו של הרובע החדש, אין חולק כי הרובע החדש צריך להיות חלק מעיר ואיננו יכול להיות מפותח במסגרתה של המועצה האזורית שפיר".

"דרך המלך היא לבוא בדברים בעניין זה עם עיריית קרית גת, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. בהתאם, יש לבצע התאמות נדרשות לגבי חלקים מרובע זה שיועדו לציבור החרדי, על מנת לתת מענה הולם בדגש על שטחי הציבור בהתאם למאפייני האוכלוסייה ומנהל התכנון פועל על מנת לקדם את הסכמות המתווה הנדרש", מסכמת.

חה"כ יעקב אשר אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר קבלת המכתב: "כפי שהתרעתי בפני שר האוצר, העיכוב בקידום הפרויקט והסחבת המתמשכת לאחר פינוי החרסית ע"י רשות מקרקעי ישראל, עלולים לגרום לכך שהתכנית לבניית אלפי יחידות הדיור ברובע המדובר עבור הציבור החרדי בפאתי העיר קרית גת תרד לטמיון ובניגוד לכל ההבטחות לציבור החרדי לפני כמעט שנתיים על הקמת יישוב במועצה האזורית שפיר אנו עלולים להישאר עם שוקת שבורה ומצוקה שמחריפה ללא מענה ממשלתי ראוי".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי חה"כ יעקב אשר שיגר לשר האוצר משה כחלון מכתב בעניין פרויקט שפיר שהיה לבשורה בציבור החרדי וטען כי, "מאז ההצהרה על הפרויקט, לא חלה כל התקדמות בהתאמת התב"ע למאפייני הדיור החרדי".

"מעבר להצהרות שנאמרו כי השיווק מיועד עבור אוכלוסייה חרדית, נדרשת החלטה פורמלית כי המתחם הנ"ל מיועד עבור מגורים לצביון חרדי, לצערי עד היום לא התקבלה כל החלטה כזו לא של הממשלה ולא של מועצת רשות מקרקעי ישראל וממילא לא מתקדם שום דבר בהתאמת התב"ע לציבור זה", הוסיף ח"כ אשר במכתבו.

שפיר העיר החרדית ח"כ יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד