י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא עבר אפילו דולר

כך רימתה המדינה את המוסדות החרדיים

מסתבר כי המוסדות החרדיים נפלו ברשת שטמנה להם מדינת ניו יורק, אשר כביכול יצאה במחווה של מימון בתי ספר פרטיים, אך שקל לא הועבר עד כה. מה כן? התערבות בתכנים 

כך רימתה המדינה את המוסדות החרדיים
PIXABAY

באפריל 2016, מדינת ניו יורק הבטיחה לישיבות ובתי ספר פרטיים מיליוני דולרים במימון שיעורי מדע, טכנולוגיה ומתמטיקה. בבדיקה שערך אתר Yeshiva world news עולה כי יותר משנתיים וחצי לאחר מכן, המדינה עדיין לא נתנה דולר אחד לאף מוסד.

זה שבפוליטיקה משקרים, זהו לא דבר חדש, אבל מה שמדינת ניו יורק עשתה הוא מעשה נבזי.

בתחילת השנה, המדינה הודיעה שאפשר להגיש בקשות מימון לבתי ספר פרטיים. כחלק מתהליך ההרשמה, כל בתי הספר הפרטיים מילאו שאלון על תכנית הלימודים שלהם, צירפו את לוח השיעורים היומי, וזאת בתמורה לקבלת הכסף.

המדינה לא רק ששיקרה ולא נתנה כסף, היא הוציאה הנחיות חדשות המחייבות את הישיבות לשנות את לוחות הזמנים שלהן ולשנות את תוכניות הלימודים שלהן, כשהנחיית המדיניות החדשה מחייבת את בתי הספר והישיבות לספק כמעט שבע שעות ביום לימודי ליב"ה.

יוצא איפה, כי המדינה הבטיחה כסף, כשהמטרה שלה היתה לקבל מאותן מוסדות חרדיים אינדקציה על תוכניות הלימודים שלהן ואת לוחות הזמנים המדויקים, ולאחר מכן השתמשו במידע הזה כדי להטיל תקנות חדשות על ישיבות, וכל זאת מבלי לתת לישיבות דולר אחד ממה שהובטח להן.

תקצוב בתי ספר ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד