י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

היוזמה שמתגבשת לסיום המשבר בין הסיעות

האם זה מה שיביא לסיום הסאגה? מהלך שיזם ח"כ אייכלר עשוי אולי לשים סוף למשבר חוק הגיוס שתקוע בשל חילוקי דעות בתוך סיעת 'יהדות התורה' | על פי היוזמה מזכירי המועצות אברהם רובינשטיין ויענקל ולצר יקיימו סבב התייעצויות יחד עם איש ש"ס בבתי גדולי ישראל בנושאים השנויים במחלוקת

היוזמה שמתגבשת לסיום המשבר בין הסיעות
פלאש 90

פרסום ראשון: בעוד חוק הגיוס טרם ירד מסדר יומה של הכנסת ולאחר שקיימים חילוקי דעות קשים בסיעת 'יהדות התורה' בין הסיעה החסידית לליטאית, יוזמים חברי הכנסת תיאומי עמדות על ידי מזכירי המועצות.

על פי יוזמה שהעלה חבר הכנסת ישראל אייכלר בישיבת הסיעה השבועית אתמול (שני), מזכירי המועצות הליטאית והחסידית יערכו סבב התייעצויות משותפות עם איש מטעם מועצת החכמים של ש"ס.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בישיבה כבר הוחלט כי חבר כנסת מטעם 'דגל התורה' ישוחח עם מזכיר המועצת אברהם רובינשטיין ויו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס ישוחח עם מזכיר המועצת החסידית יעקב ולצר, כאשר במקביל יתקיים תיאום גם עם אנשי ש"ס.

ברקע הדברים עומדים חילוקי דעות בתוך הסיעות החרדיות, כאשר בדגל התורה ובש"ס מבקשים להעביר את החוק לפני פקיעת מועד חוק הגיוס שנדחה בשבוע שעבר בחודש וחצי, בעוד ב'אגודת ישראל' מתעקשים לדחות את ההכרעה עד להרכבת הממשלה הבאה.

בתוך כך, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במוצאי השבת נועדו חברי הכנסת של 'דגל התורה' עם גדולי ישראל שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורה"י הגר"ג אדלשטיין בנושא, כשלמחרת הבהיר יו"ר 'דגל התורה ח"כ משה גפני לראש הממשלה בנימין נתניהו כי ללא חקיקת הגיוס 'דגל התורה' לא תישאר בקואליציה.

במהלך ישיבת הסיעה השבועית עדכן גפני את חבריו במסר שהעביר לנתניהו וציטט את דבריו כי, "אם המצב יהיה שבחורי הישיבות יהיו בסכנת גיוס בהעדר החוק, אנחנו לא נהיה בממשלה".

מנגד, ב'אגודת ישראל' עדיין דבקים באותם מסרים מאז כינוסה של מועצת גדולי התורה לפני מספר חודשים שקבעה כי אם חוק הגיוס יעבור במתכונתו הנוכחי, הרי שהם יפרשו מהקואליציה באופן מידי, מהלך שיגרום להפלת הממשלה באופן סופי והמדינה כולה תצא לבחירות מוקדמות.

בש"ס אולם מצטרפים לעמדת 'דגל התורה' כי יש להעביר את חוק הגיוס בשלב הראשון ולדון בתיקונים, אך לא משגרים מסרים, כאשר יו"ר התנועה השר אריה מכלוף דרעי, חוזר בימים האחרונים בשלל נאומים שנשא, על המסר כי חובה לפעול באחדות כדי לסיים את הסאגה שמאיימת על עולם התורה.

חוק הגיוס אברהם רובינשטיין יעקב ולצר יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד