י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כדי לשים קץ לגניבות הנשק - העונש הוחמר

בעקבות ריבוי מקרי גניבות הנשק מבסיסי צה"ל, אישרה הכנסת ברוב גדול את הצעת החוק להחמרת הענישה למי שייתפס בעבירה זו לעשר שנות מאסר | יוזמת החוק: "העמדת הגנבים בסיכון לענישה מחמירה אולי תצמצם את התופעה ותמגר את הסיכון שבהגעת נשק לידיים פליליות או טרוריסטיות"

כדי לשים קץ לגניבות הנשק - העונש הוחמר
אילוסטרציה צילום: דו"צ

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) סופית תיקון בחוק העונשין לפיו, גניבת נשק, למעט גניבת חלק, אבזר או תחמושת, תחשב "גניבה בנסיבות מיוחדות". כן הוחמר העונש המרבי לעשר שנות מאסר.

בדברי ההסבר לחוק החמרת העונש נכתב כי "תופעת גניבת נשק, או פריצה לבסיסים צבאיים ולמחסני נשק הפכה לתופעה שיש להילחם בה בהחמרת הענישה של גונבי הנשק, או המנסים לגנוב נשק. בחוק העונשין, התשל"ז–1977 , יש רשימה של מעשים הנחשבים לגניבה בנסיבות מחמירות. מוצע להוסיף לרשימה זו את גניבת הנשק וחלקיו וכן מעשים לצורך גניבת נשק. יצוין כי נשק הוא דבר מסוכן ובכל מקרה גניבתו לא רק גורמת לבעיה כלכלית, כמו גניבה רגילה, אלא הוא משמש לפשיעה וטרור ובכך מסכן את שלום הציבור. משום כך, ראוי להחמיר עם גונבי הנשק והעושים מעשים לשם גניבתו."

חברת הכנסת (סגנית אלוף בדימוס) ענת ברקו מ'הליכוד' שהגישה את הצעת החוק הסבירה בדיון שקדם להצבעה, כי "עד היום גניבת יצירת אומנות זכתה לעונש חמוק יותר. נשק לא נגנב סתם בשביל הכיף והוא גם לא משמש למטרות צדקה. נשק הורג. נשק משמש לפשיעה וטרור. הצעה זו היא חלק ממארג חוקים ופעילויות שאני מקדמת כדי לשים קץ לגניבות נשק מצה"ל ומגופים אחרים. העמדת הגנבים בסיכון לענישה מחמירה אולי תצמצם את התופעה ותמגר את הסיכון שבהגעת נשק לידיים פליליות או טרוריסטיות. נשק הורג, נשק קוטל חיים."

89 חברי כנסת תמכו בחוק. שניים התנגדו ושלושה נמנעו.

החמרת ענישה הצעת חוק ענת ברקו גניבת נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד