י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מפחיד

תכננו טבח המוני: אחד התמקד בלרצוח רב

באמצעות סוכנים סמויים הצליח ה-FBI למנוע מתקפה רצחנית של שני צמאי דם, גבר ואישה שהתגוררו בסמיכות זה לזו, אך לא היה ביניהם קשר לגבי ביצוע פעולות דומות שעניינן רצח חפים מפשע - אחד מהם התמקד בלרצוח רב 

תכננו טבח המוני: אחד התמקד בלרצוח רב
ה-FBI בפשיטה. תמונת אילוסטרציה צילום: צילום מסך

אתמול (שני) הובא לבית המשפט הפדרלי באוהיו, דיימונד יוסף בן ה-21, בחשד שתכנן פיגוע בבית הכנסת בעיר טולידו שבמדינת אוהיו, לאחר שנעצר ע"י ה-FBI והמשטרה המקומית.

על פי החשד, במהלך מספר חודשים תכנן לבצע פיגוע המוני בשם ארגון דאע"ש בארה"ב, בשני בתי כנסת באוהיו, הוא נעצר ביום שישי האחרון כשברשותו שני נשקים מסוג AR-15.

העצור נתפס בין היתר בגלל פעילותו ברשתות החברתיות ותמיכתו בדאע"ש. כך למשל ביום אירוע הטבח הנוראי בבית הכנסת בפיטסבורג הוא רשם: "אני מעריץ את מה שהיורה עשה, אני רואה את עצמי מבצע את הפעולה הזאת אינשאללה. הם אפילו לא מצפים לכך באזור שלי." לאחר תהליך חקירה סמוי, בו הצהיר לסוכני ה-FBI כי הוא מתכוון לבצע את הפיגוע בבית הכנסת בעיר טולידו, בית כנסת שלפי בדיקה שערך עמוס במתפללים ביום שבת, הוא אף הצהיר כי בכוונתו להרוג רב.

בנוסף, נעצרה גם כן סמוך לעיר טולידו, אליזבת לקרון בת 23, על חלקה בארגון טבח המוני נוסף, היא קנתה חומרי בניין שאפשר להרכיב מהם מטען חבלה, כגון ברגים וחומרים שונים, שהופכים בקלות לחומר נפץ, על פי החשד היא תכננה לרצוח יהודים, אפרו אמריקניים ומהגרים.

היא נסעה לקולורדו לפני כמה חודשים לבקר בבית הספר 'קומלוביה', שם אירע טבח ב-1999, אולי כדי לקבל השראה, בערך באותו זמן, היא התכתבה עם דילן רוף, עבריין לבן שהורשע ברצח תשעה אפריקאים אמריקאים בכנסייה בצ'רלסטון בדרום קרוליינה בשנת 2015. היא ניסתה לשלוח לו לכלא ספרים נאצים.

את התוכניות שלה לגבי ביצוע הטבח במקום המוני, היא סיפרה לסוכן סמוי של ה-FBI, בדומה לעצור שתכנן טבח בבית כנסת, שגם מעלליו נחשפו באוזני סוכן סמוי.

בנוסף היא היתה פעילה בולטת באתר חדשות שמדווח בעיקר על מקרי רצח, עם הבלטה על טבח בבתי ספר, מאות תמונות של אירועי טבח בבתי ספר הועלו ללא הפסקה באתר.

חוקרי ה-FBI דיווחו, כי לשני העצורים לא היה קשר אחד עם השני, על אף שהתגוררו בסמיכות זה לזו.

בתוך כך, דני דיין, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, התקשר אתמול לראש הקהילה היהודית באוהיו, טינה סטיבן, וחזיק אותו, "מדינת ישראל עומדת לצדכם, ותסייע בכל הדרוש לקהילה היהודית של אוהיו", הבהיר הקונסול והזכיר כי "רק לפני חודש, במדינה הגובלת לאוהיו התרחש האירוע האנטישמי הרצחני ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. צריך להגביר כפל כפליים את המלחמה חסרת הפשרות בחיה האנטישמית שמרימה ראש".

דיין הוסיף לסיום, "אני מודה ל-FBI ולרשויות על שסייעו בסיכול הפיגוע האכזרי שתוכנן. רק לפני חודש, במדינה הגובלת לאוהיו התרחש האירוע האנטישמי הרצחני ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. צריך להגביר כפל כפליים את המלחמה חסרת הפשרות בחיה האנטישמית שמרימה ראש. נמשיך להילחם באנטישמיות, באנטי ציונות ובטרור האכזרי שמנסה לגרום לנו לפחד להיות גאים בזהותנו".

פיגוע המוני בית כנסת ניסיון רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד