י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתח בספרא

שעות גורליות: ליאון יצליח לגבש קואליציה?

ארבע שעות לישיבת המועצה שנקבעה ועדיין לא פורסם מה יכלול סדר יומה. בכיכר ספרא כוססים ציפורניים בעוד ראש העיר וצוותו עמלים להציג קואליציה רחבה עד לכינוסה | בתוך כך הנתק מול 'אגודה' נמשך לעת עתה ול'בחדרי' נודע כי ליאון שומר עבורם שני תיקים בכירים • תמונת מצב

שעות גורליות: ליאון יצליח לגבש קואליציה?
ראש עיריית ירושלים משה ליאון צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ארבע השעות הקרובות צפויות לעבור במתח רב, בקרב חברי מועצת העיר ירושלים ובראשם ראש העיר משה ליאון, שיחד עם אנשיו פועל להקים קואליציה עירונית עד לשעה 18:00, אז תתכנס מליאת מועצת העיר או שמא ייכשל וייאלץ לדחות את ישיבת המועצה למועד אחר.

על פי החוק, ראש העיר נדרש לפרסם את הנושאים שעל סדר יומה של ישיבת המועצה, בה הוא מבקש להעלות להצבעה את מינוי הסגנים ומחזיקי התיקים, כאשר קודם לכך הוא צריך להגיע להסכמות בין הסיעות על סעיפי ההסכם הקואליציוני.

נכון לשעה זו, ליאון חתום על הסכמים קואליציוניים רק עם סיעת 'הליכוד' וסיעת 'הבית היהודי' בראשות חגית משה, כאשר בשעות הקרובות הוא צפוי לחתום הסכמים עם ייתר הסיעות, בהם 'מאוחדים' וסיעת היחיד שהתפרקה מסיעתו של השר זאב אלקין, 'ירושלים תצליח'.

לקראת רדת החשיכה צפוי משה ליאון לחתום הסכם קואליציוני עם הסיעות הגדולות, ש"ס ו'דגל התורה', זאת לאחר של'בחדרי חרדים' נודע כי חברי צוות המו"מ של 'דגל התורה' המורכבים מיו"ר הסיעה לייזר ראוכברגר, עו"ד מנחם מושקוביץ ואיש המספרים אברהם וובר, נועדו לפגישה ממושכת עם צוות המו"מ של ליאון עד לשעות הלילה המאוחרות.

בתוך כך, מצידו של ליאון פעלו בימים האחרונים, לצרף את סיעת 'התעוררות' בראשותו של עופר ברקוביץ' לקואליציה, אלא שזו התכנסה אמש לדיון עם חברי התנועה ובסיומו נמסר כי "בחנו את האפשרות להיכנס לקואליציה בניסיון לשרת את הציבור הירושלמי כולו, תוך השפעה אמיתית על הנעשה ועל קווי היסוד של הקואליציה".

"פנינו היו לנסות לגשר על הפערים בתפיסות העולם והתובנות ביחס לעיר", שלטענתם, "התנהלנו באחריות אבל כל ההבנות נתקלו בהתנגדות מצד אחת השותפות של ליאון, וחוסר יכולת של ראש העיר הנבחר להתמודד עם הגחמות שמבקשות למנוע הלכה למעשה שותפות ממלכתית רחבה בירושלים".

מנגד, בין 'אגודת ישראל' למשה ליאון ואנשי לשכתו קיים נתק של ממש, כאשר הצדדים נועדו לאחרונה לשיחת מו"מ לפני כמה שבועות, פגישה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' ומאז לא נועדו או שוחחו בעניין כניסתם לקואליציה.

בסביבתו של משה ליאון אומרים ל'בחדרי חרדים' כי ראש העיר פועל להקים קואליציה רחבה ככל שניתן כאשר ל'בחדרי חרדים' נודע כי ליאון צפוי לשמור שני תיקים משמעותיים לטובת חברי 'אגודת ישראל' יוסי דייטש ומיכל הלברשטאם למקרה שיצטרפו בהמשך.

משה ליאון קואליציה עיריית ירושלים נתק אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד