י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בדרך לאופוזיציה?

פיצוץ במו"מ: ליאון הציע לאגו"י חצי סגן וסירב לעסוק באידישקייט

לאחר נתק ממושך, חברי סיעת 'אגודת ישראל' בירושלים נועדו היום (שלישי) לפגישת מו"מ נוספת עם ראש העיר משה ליאון לקראת כינוס המועצה | פגישת המשא ומתן בין ליאון לנציגי 'אגודת ישראל' התפוצצה לאחר שליאון הציע להם חצי סגן בלבד במחצית השניה של הקדנציה

פיצוץ במו"מ: ליאון הציע לאגו"י חצי סגן וסירב לעסוק באידישקייט
נציגי 'אגודת ישראל' בכניסה למפגש המו"מ צילום: ארי קלמן

לאחר נתק ממושך, חברי סיעת 'אגודת ישראל' נועדו היום (שלישי) לפגישת מו"מ נוספת עם משה ליאון לקראת כינוס המועצה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חברי הסיעה יוסי דייטש, יוחנן וייצמן, מיכל הלברשטאם ויעקב הלפרין, נועדו לשיחה ממושכת עם משה ליאון בלשכתו בירושלים.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי במהלך השיחה שהתקיימה הערב בלשכתו של ליאון, העלה ראש העיר הצעה של תפקיד סגן למחצית הקדנציה בלבד, כאשר התפקיד יתחלק בינם ובין הליכוד שיקבלו את התפקיד ראשונים.

גורם ב'אגודת ישראל' בירושלים אומר כי בישיבה סירב ליאון להעלות את נושאי הדת בעיר, כך שלא נדרשו להכריע לגבי כניסתם עד שלא יבהיר את העניינים הללו.

עוד אומר גורם ב'אגודת ישראל' כי מדובר בזלזול בוטה, שכן ליאון מציע חצי סגן לסיעה בת שלושה מנדטים, בשעה שסיעת ש"ס שקיבלה חמישה מנדטים מקבלת שני סגנים.

זאת ועוד, מציין הגורם כי "ראש העיר קרא לאגודת ישראל דקות לפני סיום המו"מ ורק ואחרי שסיים את המו"מ עם כל השאר".

בתוך כך, בישיבה שהתקיימה היום בלשכתו של השר דרעי, סוכם כי סיעת ש"ס תכנס בשלב הזה לקואליציה גם ללא התפקידים שדרשו, כאשר בעניין התפקידים ידונו במועד אחר.

יצוין כי בצל המגעים, קיימים חילוקי דעות רבים בין סיעות ש"ס ו'דגל התורה' במגוון תפקידים, למרות שפתרו את נושא תיק החינוך.

בשעה זו נועדים נציגי הסיעות לישיבה משותפת בכדי ללבן את הנושאים שעומדים על הפרק, כאשר מצד 'דגל התורה' נוכחים לייזר ראוכברגר ואברהם וובר ומצד ש"ס משתתף צביקה כהן ונציג מטעם יו"ר התנועה אריה דרעי.

בין היתר, דורשים ב'דגל התורה' את תיק התכנון והבניה המלא, בנוסף למכרזים והקצאות, כאשר בש"ס מעוניינים בחלק מהתפקידים גם כן.

בש"ס מבקשים לפעול כדי להכניס את סיעת התעוררות שתביא עמה גוש של תשעה מקומות תחזק משמעותית את הקואליציה, ב'דגל התורה' מנגד מבקשים להכניס את סיעת 'אגודת ישראל' לקואליציה, בכדי שלא ייווצר פילוג חרדי במועצה.

ביום חמישי תתכנס ישיבת מועצת העיר לישיבה ראשונה בו יצהירו חברי מועצת העיר הנכנסים אמונים.

בשעה זו נועדים כאמור חברי סיעת 'אגודת ישראל' לישיבת סיעה, בה הם יבחנו את ההצעות ויקבלו הכרעה האם יסכימו להכנס לקואליציה העירונית של משה ליאון.

בתוך כך, משה ליאון טרם חתם על הסכם קואליציוני עם סיעות דגל התורה וש"ס שהיו שותפות לבחירתו ובשעות הקרובות צפויים הצדדים לחתום על הסכם באם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון.

אגודת ישראל מו''מ קואליציוני משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד