י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יש גורמים בליכוד שמעדיפים את לפיד

שר בממשלה ל'בחדרי': לא צריכים לרקוד לפי החליל של החרדים

שר בכיר בממשלה הידוע בקרבתו לראש הממשלה נתניהו וכמי שניחן בחושים פוליטיים חדים, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "המפלגות החרדיות מסכנות את מעמדן, אם ילכו לבחירות על חוק הגיוס", וגם חושף כי ישנם גורמים בליכוד שמעדיפים ממשלה עם יאיר לפיד והעבודה

שר בממשלה ל'בחדרי': לא צריכים לרקוד לפי החליל של החרדים
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל ויעקב נחומי, פלאש 90

בעוד ההליכה לבחירות מוקדמות עדיין מרחפת באוויר, שר בכיר בקואליציה מנתח בפני 'בחדרי חרדים' את המצב הפוליטי, כשלדבריו חוק הגיוס הינו גורם מכריע נלך לבחירות מוקדמות או שמא נעביר את חוק הגיוס כמות שהוא ונצא לבחירות במועדן.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר אותו שר בכיר כי, "חוק הגיוס הוא האתגר הכי גדול של הקואליציה". לדבריו, "אם רוצים לשמר את הקואליציה עד נובמבר אז הסיכוי להכניס שינוים לחוק הוא קלוש, הבחירה היא בין להעביר את החוק (הגיוס א.ק.) כמו שהוא, או הליכה לבחירות".

"שאלת השאלות", מוסיף הבכיר, "היא: האם ראש הממשלה רוצה להיכנס לזה", כאשר הוא מציין כי, "זה לא סוד ש'דגל התורה' ו'ש"ס' רוצים את החוק, אבל צריך את אגודה. הם (דגל וש"ס) ידעו להישאר בקואליציה למרות הדרישות לשינויים, במקרה והוא יעבור כמות שהוא".

הבכיר הקואליציוני שחווה בחייו הפוליטיים מספר מאבקים קשים במיוחד, כאשר ברקורד שלו גם ידע בתחום המשפטי, מעריך בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי באם חוק הגיוס יעבור שינויים, אזי סיכויו לעבור את מבחן בג"ץ - קלוש.

לדבריו, "מי שרוצה להכניס שינוי לחוק גם אם הוא קוסמטי מסכן את הסיכוי שהחוק יעבור את מבחן בג"ץ", תוך שהוא רומז לעמדתם של סיעת 'אגודת ישראל' שדורשת בכל תוקף לבצע שינויים בחוק הגיוס שגובש על ידי משרד הביטחון עוד בזמנו של אביגדור ליברמן.

הבכיר הפוליטי שנמנה בין הפוליטיקאים הקרובים לראש הממשלה, מתייחס לשאלת 'בחדרי חרדים', האם החרדים עדיין יחשבו כ'שותפים טבעיים' של 'הליכוד' למרות 'כאבי הראש' הפוליטיים שהם גרמו וגורמים בנושאי הדת במהלך הקדנציה החולפת.

הבכיר חושף כי "יש גישות שונות בליכוד", בהם, לטענתו גורמים הפועלים לקיים ברית דווקא עם יאיר לפיד ומפלגת 'העבודה' ללא החרדים. שלדבריו, "אני סבור שנכון ללכת בברית בתוך המחנה הלאומי, אני בעד שותפות עם השותפות החרדיות".

הבכיר תוקף ברמז את התנהלות הסיעות החרדיות בחודשים האחרונים שלדבריו, "אני לא חושב שאנחנו צריכים לרקוד לפי החליל שלהם, המפלגות החרדיות צריכות ללמוד לוותר. אי אפשר שרק אנחנו מוותרים אבל אני לא מזהה שינוי גישה כלפיהם". לסיום הוא מעריך, "המפלגות החרדיות מסכנות את מעמדן באם ילכו לבחירות על נושאי דת".

חוק הגיוס משבר קואליציוני המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד