י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היסטוריה

לאחר 55 שנה: הרבי מארה"ב ישבות בירושלים

הוא וותיק האדמו"רים בדור, מזקני האדמו"רים בארה"ב והוא מגיע לישראל לביקור היסטורי לרגל חתונת נכד | 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על המסע של הרבי ממונקאטש לישראל

לאחר 55 שנה: הרבי מארה"ב ישבות בירושלים
הרבי ממונקאטש צילום: באדיבות המצלם

תכונה והתרגשות רבה לקראת ביקורו ההיסטורי של האדמו"ר ממונקאטש, שמגיע לביקור בארץ הקודש בלוויית קהל חסידיו, ויעשה את השבת במחיצת אלפי חסידים בירושלים לאחר שלא שבת בעיר כ-55 שנה.

'בחדרי חרדים' מגיש את לוח הזמנים המלא מהמסע ההיסטורי, המתקיים לרגל שמחת נישואי נכדו החתן, בן בנו הרה"צ רבי ירוחם פישל רבינוביץ, ראש ישיבת 'יודעי בינה' מונקאטש בבורו פארק, עם הכלה נכדתו של האדמו"ר מביאלא.

למסעו של האדמו"ר, מצטרפים 5,00 חסידים מרחבי העולם, כאשר האדמו"ר ינחת בנתב"ג ביום ראשון הקרוב. וביום שלישי יעלה לקבר אמו הרבנית ע"ה, בתו של הרה"ק בעל ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש זיע"א, הטמונה בהר הזיתים.

ביום רביעי תתקיים שמחת החתונה לנכד האדמו"ר, בהשתתפות אלפי חסידים מחצרות מונקאטש וביאלא, במרכז האירועים "האחוזה" בשדרות התעשיות14 במודיעין . אוטבוסים ישנעו את החסידים מבית המדרש מונקאטש בירושלים וכן מבית המדרש מונקאטש בבני ברק לאולם השמחה.

בין האדמו"רים המחותנים יש קשר משפחתי קרוב, וגם שוררת ביניהם קשר הערצה הדדית וידידות זה עשרות בשנים.

שיאו של המסע ההיסטורי, יהיה בשבת הבאה - שבת פרשת  ויחי - חזק. כאשר האדמו"ר ישבות בירושלים לראשונה מזה 55 שנה. כאשר הפעם הקודמת היתה בשנת תשכ"ד, אז ערך הרבי את התפילות והשולחנות בביהמ"ד מונקאטש. הטיש בליל שבת יתקיים בביהמ"ד ביאלא, כשהטיש יהווה מחזה נדיר ומיוחד של עריכת טיש משותף לשני האדמו"רים. 

את הסעודה השלישית יערוך האדמו"ר בביהמ"ד של חסידות סלאנים ברח' דורש טוב בירושלים, בהשתתפות אלפי חסידים. האדמו"ר מפורסם כפה מפיק מרגליות ובכוחו הגדול לעורר את שומעיו בדברי תורה, בעמקות החסידות ובדרכי עבודה, ושיחתו בסעודה השלישית, תשמש בוודאי גם כהכנה דרבה לימי השובבי"ם הבאים, ובדברים העומדים על הפרק.

ביום ראשון שלאחר מכן, יגיע האדמו"ר עם קהל חסידיו למירון לפקוד את ציון הרשב"י, ובאולם סמוך תיערך שמחת השבע ברכות לנכד האדמו"ר, שישמש גם כהתוועדות לכלל חסידיו שבארץ ישראל, עם מאות החסידים האורחים מחוץ לארץ.

האדמו"ר שהינו מזקני האדמו"רים בדורנו וכיום הינו האדמו"ר המכהן באדמו"רות תקופה הארוכה ביותר - למעלה מיובל שנים, ידוע כגאון עצום, אשר עוד מלפני ששים שנה זכה לארוג יחדיו את תורת החסידות ותורת הלמדנות, הרבי זכה לחיבה בלתי רגילה אצל הרבי בעל ה'דברי יואל' מסאטמר זצ"ל ועם ראשי ישיבות שבאותו הדור בישיבת טלז ובית מדרש עליון. האדמו"ר ידוע כאחד מעמודי החסד אשר מוסר נפשו בעד כל יהודי ומתמסר בעיקר עבור מצות פדיון שבויים, ומסוללי החינוך בארה"ב.  

מונקאטש ביקור היסטורי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד