י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סערת WeWork

מופתעים? ליאון: זה לא חילול שבת בפרהסיה

בכנס ה-40 של מכון ירושלים, הפתיע ראש העיר החדש של ירושלים כשאמר על מתחם המשרדים WeWork הפתוח בשבת, כי הוא אינו בגדר חילול שבת בפרהסיה ולכן אין לו בעיה שיהיו מתחמים רבים כאלה בעיר | עם זאת, הצהיר על בשורה: חנייה חינם למשך שעה או שעתיים ראשונות

מופתעים? ליאון: זה לא חילול שבת בפרהסיה
ראש עיריית ירושלים משה ליאון צילום: דניאל שטרית

לאחר שהנציג הגוראי התריע על חילולי השבת המתחדשים בעיר, לאחר היבחרו של משה ליאון לתפקיד ראש העיר ירושלים, ליאון מפתיע ואומר כי אין לו בעיה עם המשרדים המושכרים שפתוחים בשבת.

בכנס ה-40 למכון ירושלים, הפתיע ראש העיר את הנוכחים באומרו, "זה לא חילול שבת בפרהסיה, אין לי בעיה עם זה, מצידי שכל העיר תהיה מלאה במתחמי WeWork".

הדברים מגיעים בתגובה לפרסום בתחילת השבוע בביטאון הגוראי - 'המודיע', שהתריע מחילולי השבת המתחדשים בירושלים, בו דווח על "כרסום ראשון בסטאטוס קוו בנושא השבת בירושלים". כאשר, "יוחנן ויצמן – חבר מועצת העיר מטעם 'אגודת ישראל', מתריע כי כבר בשבת הקרובה צפויים להיפתח שני עסקים תוך חילול שבת מחפיר, ולהבדיל שלא בהתאם לחוק העזר העירוני".

בתוך כך, משה ליאון הפתיע את הנוכחים כשהוסיף בדבריו בכנס, כי בקרוב החניה בעיר תהיה בחינם במשך כשנה, כאשר השעה או השעתיים הראשונות של החנייה ברחבי העיר יהיו ללא תשלום.

לדברי ראש העיר, ליאון, "החניה תהיה השנה חינם לתושבי ירושלים, ואני רוצה להסביר למה זאת לא הבטחה פופוליסטית: אני לא מדבר על חניה ליום שלם, אלא מישהו שמגיע לעשות קניות וצריך לשלם עם הפנגו את השעה הראשונה והשניה זה לא הגיוני ולא חכם".

"יכול להיות ששבעה שקלים לשעה לא משפיע על כולם, אבל יש גם כאלה שכן ולכן הנחתי את מנכ"ל העירייה לכלול בתקציב של 2019 בין שעה לשעתיים חינם לתושבים", ציין.

חילול שבת משה ליאון ראש העיר ירושלים חנייה חינם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד