ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
די להצהרות, להתחיל במעשים

סקר מדאיג: 38% מיהודי אירופה שוקלים להגר

70% מיהודי אירופה מאוכזבים מהאפקטיביות הנמוכה של מאמצי המדינות החברות באיחוד להיאבק באנטישמיות, 34% מהיהודים ביבשת נמנעו מלהשתתף באירועים בעלי סממן יהודי - מחשש לביטחונם | הרב מנחם מרגולין: "מנהיגי אירופה כשלו בכל הקשור להמשך חיים יהודיים ביבשת. על מדינות האיחוד להפסיק לדבר הצהרות ולהתחיל עם מעשים"

סקר מדאיג: 38% מיהודי אירופה שוקלים להגר
מטוס ממריא צילום: unsplash

מועצת אירופה והסוכנות האירופית לזכויות יסוד, פרסמו ביום שלישי השבוע את הדו"ח העדכני על פשעי שנאה ואפליה נגד יהודים ביבשת אירופה לשנת 2018. בין הממצאים העיקריים של הדוח המקיף: 38% מיהודי היבשת שוקלים הגירה למדינות אחרות לנוכח תחושת חוסר ביטחון כיהודי באירופה.

70% מיהודי אירופה חשים כי מאמצי המדינות החברות באיחוד האירופי למאבק באנטישמיות – אינם אפקטיביים.

34% מהיהודים ביבשת נמנעו מלהשתתף באירועים בעלי סממן יהודי - מחשש לביטחונם.

28% מהיהודים באירופה מדווחים כי הוטרדו על רקע אנטישמי לפחות פעם אחת בשנה החולפת.

79% מהיהודים שחוו הטרדות על רקע אנטישמי בחמש השנים האחרונות – נמנעו מלהגיש תלונה למשטרה, לרשויות או לארגון רלבנטי אחר כלשהו.

89% מהיהודים קובעים כי האנטישמיות פושה באינטרנט וברשתות החברתיות.

מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' הרב מנחם מרגולין, ברך את מועצת אירופה ואת הסוכנות האירופית לזכויות ייסוד על עצם עריכת המחקר המקיף והבאת הממצאים החמורים למודעות הציבור, אך קבע כי "הדו"ח מאשש לצערנו את מה שאנחנו יודעים ומתריעים עליו זה זמן רב: "המאבק המוגבל של מדינות אירופה באנטישמיות – כושל ומדינות האיחוד אינן מצליחות להבטיח את שלומם וביטחונם של היהודים החיים ביבשת".

"מנהיגים רבים מגיבים כאילו הם מופתעים מהממצאים, אבל הם פשוט כשלו בכל הקשור להבטחת המשך החיים היהודיים ביבשת. כל מי שהקשיב לנו וכל מי שחי באירופה יודע כי זו המציאות כבר שנים רבות – והמצב רק הולך ונעשה גרוע יותר. אלא שצקצוקי לשון והבעת זעזוע לא ישנו את המצב".

הרבנים באירופה קראו למדינות החברות באיחוד האירופי להפסיק להשמיע הצהרות ולקיים מעשים. השלב הראשון הוא לאמץ לאלתר את הקווים האדומים שפרסם איגוד הארגונים היהודיים באירופה – חמישה עקרונות שגובשו והוסכמו פה אחד על ידי מנהיגי קהילות וארגונים יהודיים מכל הזרמים ומכל רחבי היבשת: אימוץ ההגדרה הבינלאומית של האנטישמיות – כפי שהוגדרה ע"י ה--IHRA. והגדרת תנועת ה- BDS כאנטישמית ביסודה".

בנוסף דורשים רבני אירופה, מינוי ממונה ממשלתי מיוחד למאבק באנטישמיות בכל אחת ממדינות האיחוד. התחייבות שלא לצרף מפלגות אנטישמיות לקואליציות. התחייבות לחופש דת ופולחן מלאים.

אירופה אנטישמיות באירופה הגירה יהדות אירופה סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד