י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אין אדם שומע לי ומפסיד

'הביזיונות' של מזכה הרבים שהביאו תרומה של 43,000$

סיפור מופלא שסופר השבוע אחרי מיטתו של הרה"צ רבי יצחק שאול רבינוביץ זצ"ל, מגדולי מזכי הרבים ומעוררי הלבבות כנגד פגעי הטכנולוגיה

רבי שאול יצחק רבינוביץ זצ"ל. צילום: יהודה פרקוביץ
רבי שאול יצחק רבינוביץ זצ"ל. צילום: יהודה פרקוביץ

בשבוע שעבר נפטר בדמי ימיו, מזכה הרבים הגה"צ רבי שאול יצחק רבינוביץ זצ"ל, אב"ד 'משכנות הרועים' קרית-יואל, ובנו של יבלחט"א האדמו"ר ממשכנות הרועים, שנפטר לאחר מחלה, בתוך ימי השבע ברכות של בנו החתן, ואלפים רבים הלכו אחר מיטתו בירושלים וביכו על סילוקו.

רבי שאול יצחק זצ"ל, היה ידוע ומפורסם בפעילותו הנמרצת כנגד פגעי הטכנולוגיה, והיה מעורר בדרשותיו הנלהבות את הציבור על הצורך להתנזר מפגעי הטכנולוגיה. לפני תקופה עמד כדרכו בקודש באחד מבתי הכנסיות בארה"ב והשמיע את דברו, סיפר סיפור נפלא שבדידיה הוה עובדא, סיפור שהתפרסם השבוע בגיליון 'קנין תורה' של חסידי תולדות אהרן.

וכך סיפר: באחד הימים, כאשר גמרתי לומר את הדרשה באחד מבתי הכנסת, וכבר התכוננתי לעבור במנין הבא ולשאת שם את הדרשה, ניגש אלי יהודי ואומר לי: מה אתך? אין לך מה לעשות עם הזמן?! הרי יש לך בית מלא ילדים, ואתה כבר עומד בתקופת נישואי הילדים, ואתה מבלה את ימיך בדרשות במנייני התפלה?!...

טרם הסתפק ב'דברי החיזוק' שלו... המשיך ואמר: האם אתה עדיין חושב שאחד חפץ בדרשותיך, והאם הדרשות עושות רושם על איזה אדם?! הלא דבריך הולכים אל הקיר, לך נא תעבוד ותרוויח כמה דולרים, ויהיה בידך קצת להשיא את ילדיך, לפחות. עם הדרשות אתה מבלה סתם את הזמן במה בכך.

המשיך רבי שאול יצחק זצ"ל וסיפר: האמת היא, שהדברים נגעו קצת ללבי, סוף סוף בשר ודם אני, הגם שידעתי במאה אחוז שדבריי עושים רושם, ואף אם רק על אחד ויחיד זה השפיע כבר שווה כל ההשקעה, ואם גם פעל למעשה, כבר השתלם לי בריבית...

אברך את ה' אשר יעצני, שהתחזקתי מיד, ובכוחות מחודשות המשכתי למניין הבא, באמת, שהוא לא היה הראשון, מטבע הדברים האדם העוסק בהצלת נפשות מעין אלו, מוכן הוא לספוג בזיונות, ונמצא שכרו כפול ומכופל...

המשיך רבי שאול יצחק וסיפר לבאי בית המדרש: בו ביום, באותו בנין של בית המדרש, בו יש כמה חדרי תפילה, ניגש אלי יהודי ומרמז לי שהוא רוצה לומר לי דבר, מיד אמרתי לעצמי: "אוי רבש"ע, כבר קיבלתי היום את המנה היומית, מנה אחת אפים, עתה בא שוב אחד לומר לי 'חיזוק'...

אבל כשאני בא להשפיע, בפרט בהצלת נפשות, אני חייב לשמוע את כל אחד עד הסוף. ואז להפתעתי הגדולה, אומר לי האיש: "ר' שאול יצחק, מה אומר לכם, הדרשות שלכם פועלות גדולות ונצורות,  כמובן שלא רואים זאת מיד בדרך כלל, אבל תדעו לכם, שהן פועלות דברים גדולים, אין לכם מושג עד היכן הן פועלות, דבריך נשמעים, ולאט לאט עוד אחד ועוד אחד זורק הכלים הלא כשרים שלהם.

"הלוואי והייתי יכול לעשות כמעשיכם, אבל אין האפשרות בידי, אז לפחות שיהיה לי חלק בפעולותיכם הנשגבים. ובכן, כפי שאני רואה אתכם, אתם כבר בגיל של חיתון הילדים. האומנם, אתם עומדים לחתן בקרוב?".

"כן, יש לי בן העומד להינשא בקרוב בעז"ה", השיב רבי יצחק שאול.

היהודי הוציא פנקס צ'קים, ורשם צ'ק בסכום של עשרים וששה אלף דולר!

התרגשתי, מעולם לא קיבלתי בידיי סכום כזה. אולם הסיפור לא הסתיים עדיין, לאחר כמה רגעים שואל אותי היהודי היקר: כמה עולה כל הוצאות החתונה. עניתי לו שלפי חשבוני כל ההוצאות החתונה הכל בכל מכל מגיע לסך ארבעים ושלושה אלף דולר.

האיש הוציא שוב הפנקס ורשם עוד צ'יק על סך 17 אלף דולר הנותרים, כשהוא מוסיף בהתרגשות: "הלוואי ויהיה לי חלק בפעולות הגדולות שלכם".

"מבהיל על הרעיון, כאן קיבלתי בזיונות שאני לא עושה שום דבר לצורך פרנסה (אגב, אני עושה ב"ה גם בשביל פרנסה), ומיד לאחר כשעה קלה שילם לי הקב"ה כל ההוצאות. אחד שאל שאלה "מנין תחתן את ילדיך", ומיד הגיעה התשובה...", חתם הגה"צ רבי יצחק שאול זצ"ל את סיפורו המרגש.

105093 תרומה פגעי הטכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד