י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
השרה סיפרה לח"כים

חסידי גור שהפעימו השבוע את שופטי בג"ץ

במהלך דיון שעסק בשילוב חרדים בתעסוקה במליאת הכנסת, סיפרה שרת המשפטים לח"כים, על שני חסידי גור המשמשים כפרקליטים שהופיעו השבוע בדיון בבג"צ והוסיפה: "ההתעסקות הזאת בחקיקה בכנסת רק עוצרת תהליכים בריאים שקורים בחברה החרדית"

חסידי גור שהפעימו השבוע את שופטי בג"ץ
חסידי גור צילום: שלומי כהן, פלאש 90

במהלך נאום של שרת המשפטים איילת שקד במליאת הכנסת, שיתפה השרה במחזה הנדיר בדיוני בית המשפט העליון, כאשר היא מבקשת בדבריה להבהיר את חשיבות שילוב החרדים בתעסוקה.

לדברי שקד; "נושא גיוס חרדים זה נושא שמדברים עליו כבר עשרות שנים במדינת ישראל. אני כחברת כנסת עמדתי בראש הוועדה שהכינה את החוק בכנסת הקודמת".

"אני חייבת להגיד את האמת, יש פוליטיקאים שמוכרים לוקשים, אני ידועה כמי שאומרת את האמת. חוק כזה או אחר עם ניואנס כזה או אחר, זה לא מה שיביא לגיוס חרדים", הבהירה.

שרת המשפטים סיפרה כי, "היום יש תהליך מבורך בחברה החרדים שיותר ויותר חרדים מתגייסים, ויותר ויותר חרדים משתתפים בשוק העבודה. אני רוצה לספר לכם על דיון שהיה השבוע בבג"ץ".

"תראו איזה יופי, השבוע בבג"ץ באיזשהו דיון על קנייה ומכירה של דירה הגיע פרקליט חרדי, כנראה מחסידות גור, והדיון שאחריו היה עתירה נגד המדינה, והפרקליט ממחלקת בג"צים שייצג את המדינה גם הוא היה מחסידות גור. אני חייבת להגיד לכם שהאנשים שהיו בבית המשפט אמרו לי שזה דבר שפעם לא היו רואים – שני פרקליטים, משני תיקים שונים, חסידים".

שקד ציינה כי, "יש תהליכים בריאים. יותר ויותר חרדים עובדים, וכל ההתעסקות הזאת בחקיקה בכנסת רק עוצרת תהליכים בריאים שקורים בחברה החרדית. ולכן, כל הוויכוח הזה על סעיף כזה או אחר, כולנו יודעים שזה הכול פוליטי. אין פה שום מהות. זה סתם רצון לייצר כותרות".

שקד הוסיפה וציינה כי, "צריך לעזוב את הנושא הזה. כן לעבוד עם יעדים, יעדי גיוס זה בכל זאת דבר שהוא נכון ואפקטיבי כי נכון לצבא לעבוד לפי יעדים. אבל חוץ מעבודה לפי יעדים צריך להניח לנושא הזה. השיח הפוליטי לא מקדם את גיוס החרדים וצריך פשוט לתת לתהליכים האלה לקרות".

תעסוקת חרדים חרדים עובדים חסידי גור איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד