י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר התערבות נשיא המועצת

סערת בתי הכנסת: הקהילות הספרדיות יקבלו מקום חלופי מיידי

חשיפת 'בחדרי חרדים': סערת ההקצאות הגיעה לסיומה ובתי הכנסת הספרדים בבני ברק יקבלו במיידי מקום חלופי | "בשעות הקרובות יושלמו הסיכומים הסופיים כאשר הקהילות תמוקמנה בדרך כבוד והגינות, במקום ההולם את פעילותן וכל השטחים יפונו", הודיעו בלשכת ראש העיר

סגן ראש העיר בן שמעון אצל חכם שלום כהן. צילום: באדיבות המצלם
סגן ראש העיר בן שמעון אצל חכם שלום כהן. צילום: באדיבות המצלם

סערת פינויים של בתי הכנסת בבני ברק: לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' על פנייתו של נשיא המועצת חכם שלום כהן לראש העיר אברהם רובינשטיין כי לא יעשה שום דבר ללא הידברות, הסאגה הגיעה לסיומה. 

כזכור, בהתערבות נגיד עולם התורה הספרדי הרב איל משיח, שפנה בשמו של נשיא המועצת לראש העיר רובינשטיין כנגד ההריסה, הגיעו היום הצדדים להבנות. 

בתום פגישה היום עם ראש העיר רובינשטיין יחד עם סגני ראש העיר מסיעת ש"ס אליהו דדון וגדליהו בן שמעון, הגיעו הנוכחים בפגישה להבנות, כי בתי כנסת הספרדים ברחוב צירלזון בשיכון ה' ובשכונת פרדס כץ יקבלו מקום חלופי מיידי, יחד עם שאר בתי הכנסת שנבנו על שטח ירוק.

לאחר הפגישה עם דדון ובן שמעון, הוציאו בלשכת ראש העיר הודעה משותפת בה נכתב כי "סאגת שטחי הציבור מגיעה לכדי סיכום והסדרה. בשעות האחרונות בסיום ימים ארוכים של הידברות מורכבת ושקטה ועירוב היועצים המשפטיים, הבשילו הדברים לכדי סיכום כולל, לפיו יפונו כלל בתי הכנסת וימוקמו בשטחים שיאושרו על ידי הרשות. לא בשטחים ירוקים ולא בכל אתר ומקום המיועדים לפעילות אחרת ושייכים לעיר ותושביה מתחילת הדרך הכריז ראש העיר על כבודן של הקהילות ובתי הכנסת וזכאותן לקבל הקצאה כחוק וככל הקהילות בעיר".

"בשעות הקרובות יושלמו הסיכומים הסופיים כאשר הקהילות תמוקמנה בדרך כבוד והגינות, במקום ההולם את פעילותן וכל השטחים יפונו. ראש העיר הודה לשותפים בהסדרה זו על הבנת הסיטואציה, אחריות וקבלת דיני הרשות, שיח הדדי ממוקד וענייני".

"תודה לתושבי העיר על אמון והבנה כי דין אחד לחוקי התכנון והבנייה בכל חלקי העיר, יחד עם שליחותנו ומחויבותנו הציבורית והאישית למען הקהילות כולן, פריחתן ושגשוגן".

חכם שלום כהן גדליהו בן שמעון אלי דדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד