י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל ההסכמות

גדולי הרבנים מוחים על רדיפת ראש העיר

סערת הריסת בתי הכנסת בבני ברק: גדולי ישראל ורבנים בעיר התורה שיגרו מכתב לראש העיר בו הם מגנים בחריפות את הפגיעה בכבודו | "הננו להודיע את מחאתנו וכאבנו על הרדיפות והפגיעות בשלוחא דרבנן ומקים עולה של תורה ומוסר נפשו למען הכלל והפרט", כתבו הרבנים

גדולי הרבנים מוחים על רדיפת ראש העיר
ר"ע בני ברק, אברהם רובינשטיין צילום: יהודה חיים, פלאש 90

פרסום ראשון: בצל הצעת הפשרה אליה הגיע אברהם רובינשטיין עם גבאי בתי הכנסת בבני ברק המיועדים להריסה, גדולי ישראל ורבנים בעיר התורה והחסידות שיגרו מכתב לראש העיר בו הם מגנים בחריפות את הפגיעה בכבודו. 

במכתב שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' נכתב "הננו להודיע בזה את מחאתנו וכאבנו על הרדיפות והפגיעות בשלוחא דרבנן ומקים עולה של תורה באה"י ע"י רשת הכוללים נחלת משה ומוסר נפשו למען הכלל והפרט ועומד על המשמר בעירנו, איש אמונם של גדולי הדור וכל מעשיו על פי עצתם והוראתם, הרב אברהם רובינשטיין".

"והננו לחזק את ידו בעבודת הקודש והרמת קרן התורה ובעזרת השם יזכה להמשיך בפועליו הגדולים להרבות כבוד שמים עד ביאת גואל צדק".

החתומים על המכתב הם מרנן ורבנן הגר"ש בעדני חבר מועצת חכמי התורה, הגר"ש בן שמעון, הגר״מ פחימה, הגר״י סילמן, הגרמ"מ לובין, הגר"ש שטיינמן, הגר"ש רוזנברג, הגרי"א דינר, הגר"א גרבוז, הגרח"פ ברמן, הגר"ב ויסבקר, והגרש"צ רוזנבלט. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מכתב הרבנים מהווה גיבוי למדיניותו של רובינשטיין, לפיה על כל המבנים ובהם בתי הכנסת צריכות להיבנות על פי חוק ושלא בגזילה וכי השטחים הירוקים שייכים לכלל הציבור.

כזכו,ר מוקדם יותר היום פורסם ב'בחדרי חרדים' על פנייתו של נשיא המועצת חכם שלום כהן לראש העיר אברהם רובינשטיין, כי לא יעשה שום דבר ללא הידברות, אך הסאגה הגיעה לסיומה. 

בתום פגישה היום עם ראש העיר רובינשטיין יחד עם סגני ראש העיר מסיעת ש"ס אליהו דדון וגדליהו בן שמעון, הגיעו הנוכחים בפגישה להבנות, כי בתי כנסת הספרדים ברחוב צירלזון בשיכון ה' ובשכונת פרדס כץ יקבלו מקום חלופי מיידי, יחד עם שאר בתי הכנסת שנבנו על שטח ירוק.

לאחר הפגישה עם דדון ובן שמעון, הוציאו בלשכת ראש העיר הודעה משותפת בה נכתב כי "סאגת שטחי הציבור מגיעה לכדי סיכום והסדרה. בשעות האחרונות בסיום ימים ארוכים של הידברות מורכבת ושקטה ועירוב היועצים המשפטיים, הבשילו הדברים לכדי סיכום כולל, לפיו יפונו כלל בתי הכנסת וימוקמו בשטחים שיאושרו על ידי הרשות. לא בשטחים ירוקים ולא בכל אתר ומקום המיועדים לפעילות אחרת ושייכים לעיר ותושביה מתחילת הדרך הכריז ראש העיר על כבודן של הקהילות ובתי הכנסת וזכאותן לקבל הקצאה כחוק וככל הקהילות בעיר".

אברהם רובינשטיין גדולי ישראל הקצאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד