י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
וְנִקֵּיתִי דָּמָם לֹא נִקֵּיתִי

הנרצחים בפיגוע: הבן של רופא גדולי ישראל והסמל מאשקלון הי"ד

הותרו לפרסום שמותיהם של לוחמי צה"ל, שנרצחו היום בפיגוע הירי בצומת אסף: סמל יובל מור יוסף הי"ד, בן 20 מאשקלון, ורב-טוראי יוסף כהן הי"ד, בן 19 מבית שמש | שני החיילים שירתו בגדוד החרדי 'נצח יהודה' שתחת חטיבת כפיר | הרב דוד פוקס ספד לחיילים שנרצחו: "זה כאב אדיר"

הנרצחים בפיגוע: הבן של רופא גדולי ישראל והסמל מאשקלון הי"ד
החיילים שנרצחו, השם יקום דמם צילום: באדיבות המצלם

דובר צה"ל מסר את שמם של לוחמי צה"ל, סמל יובל מור יוסף הי"ד, לוחם בחטיבת "כפיר", בן 20, מאשקלון, ורב-טוראי יוסף כהן הי"ד, לוחם בחטיבת "כפיר", בן 19 מבית שמש שנהרגו בפיגוע הירי בצומת אסף. שני החיילים מגדוד 'נצח יהודה' שתחת חטיבת כפיר. 

רב-טוראי יוסף כהן הי"ד שהועלה לאחר נפילתו מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל הוא בנו  של רופא השיניים המפורסם הרב ד"ר איתן כהן ז"ל, מחסידי ברסלב, שנפטר בחודש סיון תשע"ג לאחר שסבל ממחלה קשה בשנים האחרונות, והוא בן 64 בפטירתו. 

אביו שעסק לפרנסתו במקצוע ריפוי השיניים, והיה רופאם של גדולי ישראל, בהם מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ושר התורה הגר"ח קנייבסקי. מרפאתו שכנה בתחילה ברחוב פרישמן בתל אביב, ומאוחר יותר בקליניקה בביתו שברחוב אונקלוס בבני ברק, אך אחרי פטירתו נסגרה.

משפחות רבות של בני תורה ומעוטי יכולת היו בין מטופליו, ותמיד התחשב ובא לקראתם בהוזלת המחירים והעלויות של הטיפולים היקרים בלאו הכי. 

הרב דוד פוקס, מרבני עמותת נצח יהודה, שהכיר את החיילים שנרצחו בפיגוע הדריסה בסמוך לגבעת אסף, סיפר "ראיתי אותם היום ממש חצי שעה לפני הפיגוע".

הרב סיפר כי "הם היו באמצע לשמור בתחנה, עברתי לידם עם הרכב שלי בדרך לשיעורי תורה בכמה פילבוקסים ולא רציתי לעצור בשביל לא להפריע להם. לשמוע שבחורים כאלה, נמרצים ושמחים, נופלים פתאום - זה כאב אדיר".

לאחר הפיגוע, פגש הרב את חבריהם של הנרצחים, "הם קיבלו את זה בהלם. הכאב הגדול רק ממקד אותם עוד יותר במשימות שניצבות מול עיניהם עכשיו. המתיישבים באיזור בו הם נפלו ממש אהבו אותם והיו בקשר טוב איתם".

בעיר אשקלון התעטפו באבל. העיר אבלה על מותו של תושב העיר, סמל יובל מור יוסף.

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, ביקר בבית המשפחה ומסר: "העיר אשקלון איבדה היום את אחד מטובי בניה, סמל יובל מור יוסף, זכרו לברכה, שנרצח על ידי מחבלים אכזריים ומוגי לב, חסרי כל צלם אנוש. האויב שלנו מר והוא לא מהסס ולא בוחל בשום אמצעי כדי לפגוע בנו והוא עושה זאת, לצערי, בדרך הקשה ביותר. יצאתי מבית המשפחה לאחר שהצעתי להם את כל הסיוע הדרוש בשעה קשה זו".

ראש העיר הוסיף, "פגשתי משפחה ערכית ומסורה שעולמה חרב עליה ברגע אחד. אין מילים שיוכלו לנחם הורים שצריכים לטמון את ילדיהם. אין שום הסבר הגיוני לכך. גם לא צריך להיות. ממשלת ישראל צריכה לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לטיפול בטרור, כי ברור מאליו שמשהו פה לא עובד. בשמי ובשם תושבי אשקלון אני שולח את תנחומינו העמוקים למשפחה השכולה. מי ייתן ולא תדעו עוד צער".

הלוויתם תיערך מחר, יום שישי.

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי' עולה כי הלווית הבחור יוסף כהן הי"ד, תתקיים בשעה 10:30 והיא תצא מבית הלוויות שמגר לכיוון הר הזיתים. יושבים שבעה בבית המשפחה רח' מנחם 4, שכונת מקור ברוך, ירושלים.

השם יקום דמם.

פיגוע רב טוראי רופא שיניים איתן כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד