י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"חוששים מפעולות חיקוי"

לראשונה: דובר צה"ל שוחח עם כתבים חרדים

בעקבות פרסום זהות ההרוגים בפיגוע הרצחני, דובר צה"ל כינס את הכתבים החרדים לשיחת הבהרה סביב הפיגוע שהתרחש מוקדם יותר היום בגבעת אסף: "אנו חוששים מפעולות חיקוי"

לראשונה: דובר צה"ל שוחח עם כתבים חרדים
פיגוע ירי בגבעת אסף צילום: המצלם

בעקבות פרסום זהות ההרוגים בפיגוע הרצחני שהתרחש מוקדם יותר היום (חמישי) בצומת הכניסה לגבעת אסף שבבנימין, כינס דובר צה"ל, רונן מנליס, כתבים חרדים לשיחה ראשונה מסוגה.

כזכור, לפני שעה קלה הותר לפרסם כי ההרוגים בפיגוע הדמים הקשה בצומת אסף הם חיילים המשרתים בגדוד החרדי 'נצח יהודה' שתחת חטיבת כפיר סמל יובל מור יוסף הי"ד ורב-טוראי יוסף כהן הי"ד.

דובר צה"ל תיאר בפני הכתבים החרדים את פרטי האירוע: "כוח של שלושה לוחמי נצח יהודה עמד בצומת גבעת אסף בדרך לבית אל. לפתע מגיע רכב ועוצר - ממנו יוצא ממנו מחבל ופותח באש".

מנליס הוסיף לתאר: "מותם של שני חיילים מהכוח  נקבע במקום ולוחם שלישי נפצע באורח קשה מאוד. בשלב זה המחבל חוזר לרכב ובורח ומתחיל מרדף צבאי אחר המחבל".

דו"צ הצביע על שיטת פעולה: "אנו רואים ב-2018 ניסיון של חמאס להוציא פיגועים ביו"ש. האירוע הזה חריג ומזכיר שיטות של חוליית חמאס שמוכרת לשמצה בעבר".

עם זאת ציין הדובר: "לא ניתן להוכיח קשר בין החוליה מתחילת השבוע. אחד הפעילים נהרג על ידי המשטרה הלילה; אחרים נעצרו". למרות זאת, דובר צה"ל עדיין גורס כי "ייתכן שיש קשר בגלל מאפיינים מסוימים".

לדבריו: "יש כעת מאמץ סיכול וכן הגנה ותחושת ביטחון. יש גם מאמץ התקפי במעצר חשודים. תגברנו בחטיבת כפיר שמבצעים את הפעולות הללו. מעבר לתגבור מיום ראשון".

דו"צ הוסיף כי "מעבר לחולייה הזאת אנו חוששים מפעולות חיקוי. יש תשתית והדבר הזה מחייב אותנו למנוע זאת. לוחמי נצח יהודה הם לוחמים לכל דבר. יש לנו לוחמים חרדים בקו ראשון, צנחנים וגבעתי".

יצוין כי מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן אמר הערב כי "בימים האחרונים הצליחה חוליית טרור של חמאס לפגע בנו ולגבות מאיתנו מחיר כבד, גם במקרה הזה נרדוף אחריהם ונבוא עם החוליה הזאת חשבון".

בדבריו רמז האלוף פדן כי חוליה אחת עומדת מאחורי הפיגועים בעופרה ביום ראשון השבוע ובצומת גבעת אסף הבוקר.

כמו כן, ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי במהלך הפיגוע נעלם הנשק של אחד הלוחמים שנפגעו, ובצה"ל נבדקת אפשרות כי הנשק נלקח על ידי המחבל שביצע את הירי.

חייל חייל חרדי נצח יהודה פיגוע צומת ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד