י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"תתפלל שתפסיק שנאת החינם"

בשירת אני מאמין: מאות נפרדו מהחייל הקדוש יוסי כהן הי"ד | צפו

ערב שבת קודש: מאות בני אדם נפרדו במסע הלוויה קורע לב מהנרצח הקדוש יוסי כהן הי"ד בבית הלוויות שמגר בירושלים | אביו החורג וראש הישיבה ספדו לו: "היית כולך לב טהור שמלא בנתינה, עכשיו אתה מסתכל עלינו מלמעלה, תזכור אותנו. היית עקשן" | תיעד דומע ממסע ההלוויה

בשירת אני מאמין: מאות נפרדו מהחייל הקדוש יוסי כהן הי"ד | צפו
הלווית הקדוש יוסי כהן הי"ד צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

מאות ליוו היום (שישי), ערב שבת קודש, את החייל הקדוש יוסי כהן הי"ד, מחסידי ברסלב, שנרצח אתמול בפיגוע ירי רצחני בצומת גבעת אסף שבשומרון והוא בן 19 וחצי בלבד. 

אביו החורג, הרב אליהו מירב ספד לו ואמר: "אתה מגיע למקומות הכי גבוהים. יוסף היקר אתה רואה עכשיו את השנאת חינם שמשתוללת פה. זו המכה הכי גדולה שלנו. פירוד הלבבות מתגבר באופן בלתי נסבל. תתפלל שזה יעצור". 

"יוסי מתוק, יוסי יקר, מי היה מאמין. כולנו יהודים ומאמינים שה' נתן ה' לקח, כולך לב, כולך זהב, כולך טהור. בן 19 וחצי, ולא בן 20, אין לך שום דין. נהניתי ממך יוסף כמה שנים, גידלתי אותך. כולך לב זהב שהוא נשמה". 

"היית כולך לב טהור שמלא בנתינה, נהנתי ממך ילד. ועכשיו אתה מסתכל עלינו מלמעלה, תזכור אותנו", אמר אביו בהלוויה. 

צילום וידאו: אהרן רבינוביץ, הארץ

הרב הרמן, ראש הישיבה בה למד יוסי בעבר ספד לו: "הלכת לפני גיל 20. זה לא יאומן. לא נתפס. אני רוצה לומר לאמא היקרה. יוסף צוחק עלינו עכשיו כי הוא נמצא במקומות גבוהים מאוד. תתפלל שאנחנו נשרוד ונמשיך להפיץ את האמונה. אנחנו יהודים חרדים, אנחנו לא לוחמים רק 3 שנים אלא 120 שנה. תתפלל שיגיע האור". 

"היית עקשן גדול, החלטת שאתה רוצה להחזיר לעצמך את השמחה, לחמת למען החיים שלך, העתיד שלך. הפכת להיות בחור מלא שמחת חיים, בחור שלא נותן לחיים לשבור אותו. זה לא ייאמן". 

רבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר אמר בהספדו: "אויבי ישראל רוצים להכחיד אותנו. אבל אנחנו בטוחים שעם קדושים כאלה אף אחד לא יוכל להכניע אותנו. אנחנו אומרים למנוח תהיה שליח ציבור של כל עם ישראל כולו ולא תנוח, תביא את צעקתנו לפני השם, התפילה שלך טובה משלנו, השם מקבל אותך בזרועות פתוחות". 

מפקדו לשעבר ספד לו: "פעם אחרונה שפגשתי אותך היית עם כל הפלוגה בטקס שהסמיך אתכם להיות לוחמים, קיבלת את הכומתה, היית מאושר, הייתה לך שמחה גדולה שסוף סוף אתה הולך להגן על עם ישראל".

במסע הלוויה השתתפו סגן השר משולם נהרי, סגן השר אלי בן דהן, סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, ח"כ אורן חזן, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, וראש העיר בית שמש עליזה בלוך. 

צפו בתיעוד דומע ממסע הלוויה 

הלוויה שמגר פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד