י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון

בגלל הסתירות: הרבנים שלפו החלטה

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' - רבני 'אגודת ישראל' בבית שמש התכנסו וקבעו כי מעתה כל הסוגיות הציבוריות והדתיות ייקבעו רק על ידי ועדת הרבנים | הסיפור המלא

בגלל הסתירות: הרבנים שלפו החלטה
חלק מחברי אגודת ישראל בבית שמש צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

פרסום ראשון: אמש (חמישי), נערך במעונו של אחד מרבני העיר החסידיים בבית שמש, כינוס חירום של רבני 'אגודת ישראל' בעיר, שדנו על ענייני הציבור והדת בעיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בכינוס השתתפו הן רבנים המזוהים עם הסיעה המרכזית ב'אגודת ישראל' והן הרבנים המזוהים עם סיעת 'שלומי אמונים'. בכינוס הוחלט פה אחד כי מעתה כל ענייני הציבור והדת בעיר יתנהלו ע"פ רבני 'אגודת ישראל' בעיר, כל זאת בכפיפות לשרי התורה והחסידות מועצגה"ת.

כינוס הרבנים התקיים לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' השבוע, על טענות שהועלו בימים האחרונים על שולחנם של רבני העיר, בדמות פגיעה באידישקייט, טענה שהובילה לידי כך שכמה רבנים מהמגזר החסידי חתמו על מכתבו של הגר"נ קופשיץ שקרא לפעול בנושאי הדת בעקבות הקואליציה העירונית שהוקמה על ידי עליזה בלוך.

כזכור, במרכז הטענות עומדות סתירות לכאורה שהתגלו בין ההסכם הקואליציוני שנחתם עם 'אגודת ישראל' שאמור לשמור על הסטטוס קוו בענייני היהדות בעיר, לבין ההסכמים הקואליציוניים שחתמה ראש העיר עם שאר המפלגות בעיר, המאפשרים לשנות את המדיניות בכל הנוגע למועצה הדתית בעיר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במכתב שחתומים עליו גם רבני קהילות החסידים, קוראים הרבנים שלא להיות חלק מהקואליציה של בלוך עד שענייני האידישקייט יוסדרו לשביעות רצונם של רבני העיר החסידיים והליטאים כאחד.

חילוקי הדעות שהועלו בפני הרבנים והוצגו בפני 'בחדרי חרדים' כעובדות מוכחות, הם למשל: בהסכם עם 'הבית היהודי' נכתב: "1.1 עד ליום 3.2.19 תמונה מועצה דתית חדשה ובכלל זה ייבחרו ע"י המועצה הדתית החדשה יו"ר וגזבר שהם נציגי הבית היהודי".

בהמשך נכתב: "1.2 הצדדים מתחייבים לפעול למינוי מועצת המועצה הדתית, כך שיו"ר המועצה הדתית יוכל לפעול על פי המדיניות של הבית היהודי אשר תתואם עם ראש העיר".

על המכתב שהתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', היו חתומים האדמו"ר מקאליש, הרב קלונימוס קלמן וייס, רב קהילות ויז'ניץ בבית שמש, הרב יואל דוד שפיגעל, רב קהילת החסידים רמת בית שמש ב', הרב יצחק אייזיק ברוך קליינמן רב שכונת 'קנה בושם' חפציבה, הרב יצחק מאיר הגר רב בית הכנסת 'חניכי הישיבות' רמת בית שמש ב' וכן הרב שמעון טברסקי רב הכלל חסידי ברמת בית שמש ג'.

כאמור, בחתימתם מצטרפים הרבנים למכתבו של הרב נתן קופשיץ, רב קהילות החרדים 'נחלה ומנוחה', שכתב: "היות שמצב העירובין, מקוואות וקבורה בעירנו וכן שאר ענייני הדת בסכנה שלא יפלו ח"ו בידיים זרות, נבקש בתחנונים מכל מי שיש בידו לפעול ע"מ למנוע גזרות אלו שיעשו בכל כוחם וכל העוסקים והמסייעים יזכו לכל טוב בזה ובבא", כך במכתב שנחשף לראשונה אתמול ב'בחדרי חרדים'.

בית שמש עליזה בלוך אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד