ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הסתה בכנסת

הח"כ השמאלני משתלח בחרדים: "כופים"

שוב נרשם עימות במליאת הכנסת במהלך השבוע שחלף, כאשר חה"כ יוסי יונה השתלח בציבור החרדי וטען כי "החרדים כופים על מדינת ישראל את דרכם"

הח"כ השמאלני משתלח בחרדים: "כופים"
ח"כ יוסי יונה צילום: הדס פרוש / פלאש 90

במהלך דיון שנערך ביום רביעי בכנסת, אמר חה"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) במענה לטענות של סגן השר מאיר פרוש, כי "24 (מנדטים) זה גם מכובד. כאשר חבר כנסת מסיעה של 24 בא לדבר – זה מכובד. אבל כשהסקרים מנבאים למחנה הציוני, בן אדם בא לפה ומדבר, ומספר מה הוא חושב שצריך להיות בבתי הספר, כאילו הוא מדבר בשם העם. מדבר פה חבר כנסת מסיעה, שמדברים שיהיו לה 11 מנדטים, חוץ מהתנועה".

יוסי יונה זעם על דבריו של פרוש והשיב לו בכעס: "האם אי-פעם ראיתם מפגן כל כך גדול של צביעות, כפי שהתגלה כאן מעל הבימה הזאת, מעל הפודיום הזה? עומד סגן השר ומלעיז ומלגלג על המחנה הציוני, שאנחנו – רק 24 מנדטים ורוצים לקבוע לחברה הישראלית את אורחות חייה".

לדברי יונה: "בא אדם, עם כולה שישה מנדטים, ששנים ארוכות תופסים את כל קצות הקשת הפוליטית, גם מהצד הזה וגם מהצד הזה, וכופים על כל אזרחי מדינת ישראל את דרכם, כי כולם יודעים שלא ניתן לעשות קואליציה ללא החרדים. אז אתה בא ולועג לנו? איזו חוצפה, איזו חרפה!".

"בוא נמנה כמה דברים שכנסת ישראל, על כל קצותיה, יכלו לקבל בלעדיכם. בבקשה: מיהו יהודי; חוק המרכולים; נישואים אזרחיים; גיוס; היכולת של נשים להיות בבית דין רבני. הכול בגללכם" הוסיף יונה, וציין כי, "מגיע סגן השר, ומלעיג עלינו שאנחנו 24, וחוזה לנו אולי ירידה במנדטים. מלעיג עלינו, מלעיג עלינו. שישה מנדטים, שישה מנדטים".

"תראו איזה אסונות אתם עושים: פירוד, פלגנות, שנאה פנימית בתוך החברה הישראלית. ולמה? כי אתם רוצים לאכוף על כל אזרחיות ואזרחי ישראל את אורח החיים שלכם. אז בבקשה, אז בבקשה, בפעם הבאה שאתה עולה לכאן, אדוני סגן השר פרוש, תחשוב פעמיים לפני שאתה מדבר. כי אכן, מרוחה לך חמאה על הראש; כי אכן, טול קורה מבין עיניך; כי אכן, הגמל אינו רואה את הדבשת שלו. תודה".

יוסי יונה ח"כ חרדים מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד